LECTURES QUE FAN LECTORS. L'EDUCACIÓ LITERÀRIA D'INFANTS I JOVES
Cristina Correro i Joan Portell
Eumo Editorial
Un assaig que fa una anàlisi molt exhaustiva de tots els elements a tenir en compte per escollir un llibre (l'edat, la coberta, les il·lustracions, l'estructura, el tema, els personatges, els escenaris, la veu narrativa, el llenguatge...), proposa itineraris que acompanyen el creixement dels lectors des del bressol (cançons, endevinalles, llibres d'imatges, contes populars, llibres il·lustrats, clàssics, contemporanis, còmics...), subratlla la importància de la diversitat de gèneres i temàtiques (narrativa -ficció i no-ficció-, poesia, teatre, còmics...) i fa propostes per millorar l'elaboració del pla lector de les escoles, oferint criteris i llistats de llibres adequats per edats.
L'ensenyament de la lectura a les escoles hauria d'assegurar l'assoliment de: la competència lectora (aprendre a llegir), la competència informacional (aprendre a extreure informació del que llegim) i el gust per llegir.
El repte, en un entorn cada cop més monopolitzat per les pantalles, és cada cop més exigent, però també més necessari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada