Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

25 d’abr. 2020

El teletreball d'un mestre confinat

Em llevo a les 8, una hora abans que els altres de casa meva i en aquesta hora solitària de 8 a 9 procuro avançar en la preparació de les feines que hauré d'enviar als alumnes o en projectes personals (com les recomanacions diàries d'aquest bloc o la redacció dels contes del meu projecte "12 mesos, 12 contes"...).
A les 9 toca despertar tothom, esmorzar, dutxar-se i preparar-se per estar a les 10 a l'ordinador davant dels meus alumnes o els companys de cicle. Cada dia tinc dues videoconferències: una a les 10 del matí i una a les 4 de la tarda.


Videoconferència familiar de prova per aprendre a dominar l'eina
De 10 a 11 faig una classe amb alumnes: mitja hora el primer grup (uns 12 alumnes) i l'altra mitja hora, l'altre mig grup. A la classe explico la feina que els he posat i resolc dubtes.
Després de la classe, obro les classrooms, les plataformes digitals a través de les quals els alumnes reben les propostes de feina i ens l'envien quan l'han acabada.


Tinc 8 classrooms de 8 grups diferents, des de 3r fins a 6è de Primària.
Obro la primera (3A) i veig que hi ha uns quants alumnes que m'han enviat la feina. Les vaig obrint, una per una, miro si les han fet bé i els contesto. Els felicito si l'han fet bé o els dic què no han fet bé i com han d'arreglar-ho.
Tanco 3A i obro 3B i faig el mateix. I així successivament: 4A, 4B, 5A, 5B, 6A i 6B. Després també he de mirar el correu perquè alguns alumnes m'envien correus demanant dubtes o enviant-me feines per aquest altre canal.
Mai no tinc temps d'acabar perquè quan vaig per la 4a classe i cometo l'error de mirar la primera ja torna a haver-hi noves respostes. Són uns 200 alumnes i cadascú es va connectant i contestant quan li va bé... només faltaria. Per tant no hi ha cap mena d'horari i contínuament arriba feina que m'he d'anar traient de sore per evitar que s'acumuli massa.
Sovint m'adono que són quarts de dues i encara no he aixecat el cul de la cadira. Anem per dinar i em queda ben poca estona per descansar perquè a les 4 tinc una altra videoclasse.
A les 5, quan he acabat de resoldre dubtes, torno a mirar les classroom i engego la roda de correccions que fàcilment em porta fins les 8 del vespre, quan m'adono que tinc el cul quadrat, em fan mal els ulls i estic enfadat amb mi mateix per haver-me passat el dia davant de la pantalla.

A casa també hi ha l'Anna que segueix el patró que us he explicat i el Roc i l'Ona, que també tenen algunes feines del seu institut i que estan deixats de la mà de Déu perquè nosaltres anem a tope.
I així un dia rere l'altre, intentant portar la feina al dia perquè dilluns hem d'haver posat als alumnes una nova proposta que començaran a contestar...
La roda del hàmster... Tinc la sensació que treballo molt més que quan anava a l'escola cada dia...i sobretot, que a part de treballar per als alumnes, no tinc temps de fer res més...

Després d'aquesta "vomitada" se'n podrien derivar un seguit de reflexions, però... us de he deixar perquè he de preparar la feina de la setmana que ve..

4 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Molts ànims i moltes gràcies Eladi, aquesta feina que us toca fer ara als mestres és més desagraïda, però no menys important! No defalliu, això passarà i, amb els anys, serà una altra "batalleta" que tindrem per explicar als néts!
Bona feina " MESTRE"!
P. d C. a tots a casa, una abraçada fortaaa!!!!

Eladi Martínez ha dit...

Moltes gràcies, Roger! Estem teletreballant per sobre de les nostres possibilitats i, segurament, de la de moltes famílies... N'he volgut deixar constància al bloc perquè passats els anys em vaig rellegint i queden com una mena de memòries digitals...
Eladi

Judit Martinez Codorniu ha dit...

L'altre dia ens va trucar la tutora del Jofre i la vam felicitar i agraïr el suport que estan oferint als alumnes.....va estar molt contenta i agraïda per les paraules que vaig constatar a l'enquesta que havíem de complimentar els pares!!
Me n'adono que el Jofre té feines penjades,organitzacions plantejades,qüestionari de les emocions,diari de confinament.....i no sé quants kahoods,mots encreuats,sopes de lletres,connectors de medi.....per mi,perfecte,tinc el Jofre motivat i entretingut.Aprenent i engrescat dins d'un confinament.Però jo veig la feinada que hi ha al darrera,vídeos de Cantània,se'ns responen tots els mails i a més posen nota a les tasques.....
Eladi,de ben segur que esteu pencant més que quan anaveu
a classe.....si et serveix de consol,una mare com jo,no massa implicada amb tecnologies i amb un fill que distreure i que aprengui.....us estem molt agraïts!!

Eladi Martínez ha dit...

Gràcies, Judit, són moltes les famílies agraïdes (tot i que també n'hi ha d'atabalades i angoixades) i nosaltres estem contents del servei emocional i professional que estem donant, però també hem d'anar trobant el punt d'equilibri perquè ho puguem viure sense unes càrregues de treballs tan altes i absorbents..
Eladi