Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

11 d’ag. 2023

DirVersos

Aquesta és una notícia que s'explicarà sola. I de fet tan sols pretenc fixar en aquest bloc, que és un mica el quadern de bitàcola de la meva vida, una descoberta força recent que em dona estones de gran gaudi.

A través del Ton Armengol, poeta que vaig conèixer per la seva vinculació calderina fa molt temps i de qui n'admiro la sensibilitat i la capacitat d'engegar projectes, vaig saber d'aquesta iniciativa. Ras i curt, gent que es reuneix un cop al mes per llegir i compartir poesia. Així ho expliquen al seu compte d'instagram:

El nom ja em va encantar perquè té un doble significat:
1.- Dir versos: recitar poesia
2.- "Diversos": perquè la gent que s'hi reuneix és diversa quant a edat, procedència, etc però els uneix el gust per la poesia.

A través d'un compte d'instagram i un grup de whatsapp, cada segon dimarts de mes a les 19 h es troben en un lloc que se sap una setmana abans. El Ton busca llocs suggerents i acollidors i em consta que en els mesos d'hivern s'opta per espais tancats (llibreries principalment) i en els mesos de bonança es fan les trobades a l'aire lliure.
A les trobades s'hi pot assistir només com a oient o participar llegint versos. Tothom hi és benvingut. I no hi ha cap compromís de participació: quan et va bé hi vas i quan no, no. Cap problema

De moment he participat en dues d'aquestes trobades. La primera va ser el 9 de maig al pati de l'Ateneu la Sèquia. La segona el 8 d'agost al mirador de la torre de l'Alberg del Carme. Les dues han estat trobades molt agradables en les que he escoltat les propostes poètiques dels altres i hi he aportat les meves. El primer dia vaig llegir versos de Benjamin Prado, de Joana Raspall i un poema propi. El segon dia vaig llegir Gloria Fuertes.
Després de cada trobada, al compte d'Instagram apareixen dues fotos: una de la gent que hi ha participat i una dels llibres que s'hi han llegit.

Sempre que pugui hi aniré perquè és un espai de llibertat i cultura, que de tan senzill em sembla revolucionari. Si algú s'hi sent mínimament atret, com he dit abans, tothom hi és benvingut.
Deixo testimoni gràfic de les dues trobades en què he participat.