Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

17 d’ag. 2023

"Balanç anual" (poema)

 


BALANÇ ANUAL


El mar em diu el que ja sé,

però jo llegeixo. No l'escolto.

És insistent, pacient, constant,

no accepta un no com a resposta.


El seu missatge em va calant,

es repeteix dins meu, ressona.

No diu res nou, però és important

perquè va al fons de la persona.


El mar no enganya, va de dret

al moll de l'os, les grans preguntes

que tan sovint he posposat

mirant, covard, a una altra banda.


Davant del mar només soc jo,

però veig que això no és poca cosa.

Contradiccions, desitjos, pors

que van i venen com onades.


El mar també sap escoltar

i, sense mots, de grat li parlo

mentre dialogo amb mi mateix

i ja som tres a la conversa.


Mai no arribem a conclusions,

però ben sovint em ratifico

que dec anar per bon camí

si el mar no em renya ni em condemna.


Passo balanç un cop a l'any,

dies marcats al calendari.

Sempre hi retorno un any més vell

i vull pensar que un xic més savi.


(Eladi Martínez)