Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

19 d’ag. 2023

"De sobte, un estiu" (Anna Pantinat)

 

DE SOBTE, UN ESTIU

Anna Pantinat

Ed. Alabatre


Cadaqués per a mi és un lloc molt especial. Preciós. Suggerent. Empordà. Costa Brava. Bellesa. Paisatge. Llibertat. Poesia.

Aquest estiu vam retornar-hi i vam passar per la llibreria Ses Minves, on sempre m'agrada tafanejar. I en vaig sortir amb aquest llibre.

La poetessa Anna Pantinat va viure durant un temps a Cadaqués i aquest és un llibre que parla exclussivament de la vila empordanesa i té la particularitat que cada poema està inspirat per una cita d'algun personatge famós (artistes la majoria). A partir d'aquí sorgeixen poemes molt diversos que van des de la prosa poètica al sonet.

No puc dir que l'hagi trobat un recull rodó, però sempre és estimulant observar com els poetes juguen amb les paraules per dir el mateix de maneres diferents.

Acabo amb un exemple: 


ASTROLABI

M'orientà aquell sextant.

Les constel·lacions em parlaren.

Cenyí el gènova al gregal.

Vaig prendre el bot

per abandonar l'equipatge.