Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

20 de març 2020

* divendres 20-3-20 *

Segueixo amb la meva triple recomanació diària: un llibre, un disc i un poema. Activitats sedentàries que podeu fer des de casa.
El poema el podeu llegir directament aquí, del disc ja us enllaço algunes cançons per internet  i el llibre... ja sé que no podeu sortir de casa a buscar-lo a la biblioteca o llibreries, però és per si el teniu per casa i no ho recordàveu o, en tot cas, aneu fent llista per més endavant.
Si sabeu que algú li poden interessar aquestes recomanacions, feu-les córrer, ja que les faig amb esperit de servei públic, per ajudar a passar el confinament.

Divendres 20-3-20

Un llibre: MEMÒRIA D'UNS ULLS PINTATS de Lluís Llach. Va ser la novel·la de debut de Lluís Llach i vaig quedar impressionat del nivell narratiu. Em va encantar i vaig aprendre molt ja que va reflectint l'evolució de Barcelona en els anys de la Guerra Civil, amb tot luxe de detalls històrics. Paral·lelament veiem l'evolució de les relacions personals i amoroses entre 4 amics. I tot plegat molt ben trenat amb un fil conductor que viatja del present al passat i li dóna un final adequat a tot plegat.

Un disc: GOLOSINAS de Pedro Guerra. El disc de debut de Pedro Guerra em va enlluernar totalment. Llavors jo formava part d'un duet musical (Nàufrags,amb el Josep Vacas) i ens encantaven aquelles cançons senzilles i acústiques, plenes de sensibilitat i bellesa. Poesia, reflexió, esperança, il·lusió, records, tendresa, simpatia... Sempre m'hagués agradat ser capaç d'escriure una frase com "No es bueno quedarse colgado de un sueño, habrá que empujarlo llegado el momento...". Aquell noi canari va fer un primer disc rodó.
Enllaços a algunes cançons: "Las gafas de Lennon", "Biografía", "El marido de la peluquera", "Todo es desorden", "Mujer que no tendré"

Un poema: PLANTAR SOBRE LA TERRA de Montserrat Abelló. No conec massa l'obra d'aquesta poetessa, tot i que sé que té molt bones crítiques. Em va caure a les mans un llibre-disc de versos musicats per la Celeste Alías i alguns poemes em van agradar. Sobretot aquest que parla d'enfortir-se un mateix per poder donar força als altres. El trobo senzill però molt potent.