Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

28 d’ag. 2024

"Mar-bre" (poema)

 

MAR-BRE


Què podré dir que no hagi dit encara?

Com explicar el que no es pot explicar?

Que allà on només s'hi veu aigua salada

jo hi veig la porta oberta i vull entrar


a un món que és només meu, però a la vegada

és un món col·lectiu i universal.

La vida que va i ve com una onada

i quatre o cinc preguntes essencials.


Per fer-les necessito de la calma

i el temps per plantejar els interrogants

i quedar-me a esperar alguna resposta

que donem, entre els dos, el mar i jo.


Que el mar és un mirall. Només retorna

allò que jo li dono. És un frontó.

Quan has entès el joc, es torna fàcil,

bonic i relaxant i enriquidor.


És un llenguatge fet tot ell d'imatges,

on res és solament allò que es veu.

Hi ha sempre més lectures, incerteses

i engrunes de saviesa al meu abast 


El mar només és un. Som les persones

les que podem mirar-lo diferent.

Allà hi ha les preguntes, les respostes

i tots els mals poemes que hi escric 


Com diuen que en un bloc immens de marbre

sap veure-hi l'escultura, l'escultor,

i només va traient trossos de roca

que estaven ocultant-la a l'interior.


Així faig els poemes jo a la platja,

mirant el mar, mirada relaxant,

fins que veig que dins hi ha allò que m'agrada

i ho trec i ho deixo escrit en un paper.


(Eladi Martínez)


#estiu24 #poemes #passodinsta #calafell