Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

30 d’ag. 2024

"Espera" (poema)

 

ESPERA


Ja ha arribat el temps d'espera,

l'avantsala del comiat,

assegut, sense paraules,

preparant-me pel final.


Un final del que coneixo

cadascun dels seus replecs,

que ja tinc molta experiència

a passar cada any per aquí.


Ja no ploro ni em dessagno,

gairebé ni em poso trist,

només deixo un xic oberta

la font clara de l'enyor


que degota, gota a gota,

incansable, amb mi, tot l'any,

que cada any és temps d'espera

per tornar a arribar a ara on sóc.


Ara espero que s'acabi

i espero, tot l'any, tornar,

però entre les dues esperes

no em veuràs desesperar.


Que espera ve d'esperança

i, si alguna cosa he après,

és que cal posar temprança

al que no depèn de mi.


Que les coses van i venen,

com les onades del mar,

i, quan han de passar, passen,

sense que hi puguis fer res.


Així que deixo portar-me,

amb tot el velam obert

i, pel que puc lluitar, lluito.

Per la resta, em deixo fer 


Són un regal, aquests dies,

els espremo amb gran deler,

sabent que porten escrita

data de caducitat.


I quan arriba aquesta hora,

poso a zero el comptador

i començo ja l'espera

que em portarà al proper agost.


(Eladi Martínez)


#estiu24 #poemes #passodinsta #calafell