Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

31 d’ag. 2013

Mojitos

Em sembla que els vaig tastar per primer cop amb uns amics a Calders i ja em van semblar boníssims.
Llavors vaig començar a fer broma amb la Yuni, una companya que és de Cuba. Com que són originaris d'allà li deia que un dia ens n'havia de fer. I després de molt insistir-hi un dia ens en va fer: boníssims!!
Després amb alguna trobada de germans, també he pogut gaudir dels que fa el meu cunyat Ramon: boníssims!!
I l'avantatge de totes aquestes vegades és que se'n prepara una bona quantitat en un recipient gran i en pots anar prenent un got... i un altre... i un altre... En canvi si el demanes en un bar el pagues caríssim i el preu et fa tirar enrere de demanar-ne més.
Total, que vaig pensar que era una cosa que havia d'aprendre a fer...

L'any passat vaig buscar receptes per internet (perquè la "pega" de tots aquests que saben fer-ne és que no tenen una recepta sinó que el van fent intuïtivament: una mica més d'això, una mica més d'allò...) i vaig arribar a fer-ne alguna vegada i no van sortir malament del tot.
I aquest estiu... vaig adonar-me que havia perdut la recepta... O sigui que vaig haver de tornar a investigar i a provar i, ara que he trobat les proporcions un altre cop, he decidit publicar-les al picalapica perquè així sé segur que no les tornaré a perdre...
I si de passada algú vol provar de fer-los... ja em direu si us queden bons o no.

INGREDIENTS (per fer-ne més o menys un litre)
  • 6-7 cullerades de sucre morè (si ho feu amb sucre blanc amb 6 n'hi ha prou)
  • fulles de menta al gust del consumidor (en el meu cas, moooltes)
  • el suc de 2 llimes (reservar algunes rodanxes per decorar)
  • 1 got de rom
  • 2 gots d'aigua amb gas (Vichy o similar)
  • gel picat, trinxat o esmicolat (mooooooooolt)
PROCÉS
  • En un recipient s'hi posen les 6 cullerades de sucre i les fulles de menta i s'aixafen una mica les fulles amb el morter perquè s'escampi l'aroma barrejat amb el sucre. Després s'hi aboca el suc de les llimes i es barreja tot plegat.
  • S'hi afegeixen els líquids (el got de rom i els dos gots d'aigua amb gas) i es barreja tot ben barrejat.
  • S'hi va afegint el gel picat i es va remenant.
  • Es tasta i es rectifica al gust del consumidor (més rom, més sucre, més llima, més menta... el paladar de cadascú és diferent).
  • Es va degustant amb bona companyia, bona conversa i somriures creixents.
Guardo molt bons records d'algunes vetllades que han començat al voltant d'uns mojitos o sigui que us recomano que els proveu. I no patiu que no és una beguda molt alcohòlica i que et faci perdre el món de vista. Només molt refrescant i agradable.
Que vagi de gust!!

5 comentaris:

Anna ha dit...

Boníiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssssssssiiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmssssssssss!!!
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm,..................

eladi i Ana(avis) ha dit...

Benvinguda familia: Hem seguit amb plaer totes les novetats explicades en el teu bloc...Ah ¡¡ moltes gràcies per la fòrmula dels "mojitos". Petons i abraçades per a tots, Eladi i Ana.

Eladi Martínez ha dit...

Hola, pares, gràcies pel comentari i... a veure si us animeu a provar de materialitzar la recepta dels mojitos i ens sorpreneu en el proper dinar familiar...
Petons de colors!
Eladi

Yuni ha dit...

Hola Eladi, ho has fet moooolt bé. Segur que són els millors "mojitos" perquè estan fets amb el cor... Moltes gràcies.

Eladi Martínez ha dit...

Yuni!! Moltes gràcies per la teva benedicció amb "denominació d'origen".
Eladi