Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

21 d’abr. 2019

"Pasqua al cor", cançó de caramelles




Començo amb 3 fotos de la cantada de caramelles de Calders d'aquest diumenge 21 d'abril de 2019.
Una colla de veïns de Calders, alguns dels quals ens veiem ben poc durant l'any, però que cada primavera ens retrobem i passem el matí del diumenge de Pasqua recorrent el poble fent diverses cantades a diferents punts, ho hem tornat a fer un any més.
Setmanes abans comencem els assajos, es proposen diferents cançons que ens anem aprenent i, de tant en tant, algun dels "autors locals" ofereixen una cançó de creació pròpia.

Al 2011 vaig debutar com a compositor del grup de caramelles de Calders i vaig aportar-hi la cançó "Les caramelles de la canalla" (dedicada al Roc).
Al 2015 vaig fer la segona contribució amb la cançó "El cicle de les caramelles" (dedicada a l'Ona).
I enguany m'he adonat que la meva freqüència és de 4 anys, perquè, al 2019 (2011+4+4) he tornat a presentar una nova cançó al grup de caramelles: "Pasqua al cor".

El 6 de febrer la Conxita escrivia:
"Hola...el dia 21 d'abril és Pasqua, hauríem de començar a pensar en les caramelles. Qui tingui alguna peça que li sembli que puguem cantar o algun cantautor local que vulgui proposar o...
Tothom pot proposar el que vulgui.
Gràcies"
I el Just reblava el clau:
"I no cal que sigui una sardana. Algú s'anima a fer alguna adaptació o producció pròpia?"

Va ser l'empenta que necessitava, ja que temps enrere m'havia passat pel cap la idea d'intentar fer una nova cançó per a les caramelles, però no m'hi havia acabat de dedicar.
La idea va ser la del que representen per a mi les caramelles: un moment d'alegria col·lectiva, de manteniment de tradició, de ressorgir de la primavera, d'autoafirmació cultural (i vaig aprofitar per afegir-hi una pinzellada de reafirmació política)... M'encanten les caramelles!!
M'hi vaig posar i en pocs dies ja la tenia feta. La lletra i la música van sortir estranyament de pressa i, la veritat... no sonava malament.
Llavors faltava compartir-la amb el grup.
Jo l'havia composada amb la guitarra. Amb l'Ona vam estar-hi jugant fins que va ser capaç de tocar la melodia amb el seu teclat.
Llavors la vaig enregistrar i vaig passar al grup l'àudio de piano tocat per l'Ona i la lletra perquè en fessin un primer tastet mentre esperava que el Jordi Badia m'escrivís la solfa.

Vaig perdre'm els primers assajos (de fet haig de dir que enguany només he assistit a un únic assaig... que malament...) i quan finalment vaig anar-hi i vam assajar la "meva" cançó, marcant jo el ritme amb la guitarra, em va semblar que tenia molt bona acceptació entre els cantaires.
De fet avui en les diferents cantades (anècdota: la cançó ha estat rebatejada com "la de l'Eladi") algunes persones m'han felicitat i m'han dit que els agradava... doncs, bé, jo, molt agraït, he decidit compartir-la aquí al bloc.

Amb tots vosaltres, "Pasqua al cor": la lletra i el vídeo de la interpretació que n'hem fet a l'església de Calders.
Espero que us agradi!

PÀSQUA AL COR (Eladi Martínez)Faci fred, faci calor,
sense mandra i sense por,
mocadors i barretines
per posar als carrers color.

És la Pasqua que ha arribat
amb la joia i amb l’esclat
d’una nova primavera:
el regal sempre esperat.

Perquè rere la tempesta ve la calma
i després de la foscor torna la llum
i darrere la injustícia arribarà la llibertat.
L’esperança de la Pasqua...
Els somriures de la Pasqua...
Tan de bo pogués ser Pasqua sempre al cor.

Siguem molts o siguem pocs
sempre ens trobareu a lloc
mantenint viva la flama
perquè no s’apagui el foc.

Un any més tornem a estar
davant vostre per cantar
les nostrades caramelles
que al poble fan bategar.

Perquè rere la tempesta ve la calma
i després de la foscor torna la llum
i darrere la injustícia arribarà la llibertat.
L’esperança de la Pasqua...
Els somriures de la Pasqua...
Tan de bo pogués ser Pasqua sempre al cor.