Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

14 d’abr. 2019

En la mort de Neus Català


13 d'abril de 2019. Mor Neus Català als 103 anys, després d'una llarguíssima vida que ha desafiat totes les dures proves que se li han posat per davant.
Lluitadora és la paraula que més he sentit referint-se a ella. Lluitadora i coherent. Tota la vida lluitant contra la injustícia.
Va sobreviure 15 mesos als camps d'extermini nazis. I allà, jugant-s'hi la vida, també va lluitar contra els nazis, sabotejant la producció de les fàbriques d'armament en les quals les obligaven a treballar. Però abans i després va lluitar contra el franquisme, contra el feixisme i per conservar la memòria de totes les que no van poder sobreviure com ella.

“Vull veure-ho tot.
Veure per poder-ho explicar.
Explicar a tothom el que els meus ulls han vist.Perquè és un deure.
Perquè he sobreviscut i tinc un deure moral vers les dones, les grans oblidades, 
que van morir als camps de la mort.
El meu pare em deia de petita: «No abaixis mai els ulls per ningú, mai».
Ho vaig voler mirar tot, i mai, mai, mai, vaig plorar davant d’un nazi. Era la meva manera de resistir. Jo només plorava a les nits, perquè les nits eren eternes, l’insomni,.. 
Els nazis em van prendre la son, 
però no em van prendre la llibertat ni la vida.”

Un gran EXEMPLE, d'aquelles persones que tothom hauria de conèixer, de les quals s'hauria de parlar a les escoles i que haurien de tenir carrers dedicats a les ciutats.
Descansi en pau i perduri per sempre el seu mestratge.

2 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Un missatge que hauriem de fer extensiu a tota la colla d'ignorants, desmemoriats i nostàlgics del feixisme que tenen l'intenció de votar als hereus d'aquest règim infame i ignominiós!
Descansi en pau i que la seva lluita ens inspiri a tots!

Eladi Martínez ha dit...

"Totalment de acuerdo contigo, Jose María"
Eladi