Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

7 d’oct. 2017

Banderes

Feia temps que em rondava pel cap la idea de fer un article sobre les banderes. Hi pensava quan jo veia gent amb banderes espanyoles que instintivament em provocaven una sensació desagradable...encara que després el raonament em digués que no havia de prejutjar-los d'aquella manera. I pensava que jo els devia provocar la mateixa sensació a algunes de les persones que em veiessin a mi portant l'estelada.
I per què?
Si jo sóc una bona persona, per què el fet que porti un tros de roba pot fer que una persona -que no em coneix de res- em vegi com algú dolent o desagradable? I si jo estic tan orgullós de portar la meva bandera, per què m'ha de molestar que l'altre porti la seva?

Sempre m'han semblat estúpides les guerres de banderes perquè penso que a ningú no li hauria de molestar que una altra persona en porti una de diferent a la seva, SEMPRE I QUAN NO PRETENGUI IMPOSAR-LA.

I crec que aquí està el problema. Les banderes són diferents perquè representen les diferències d'origen, ideologia o simpatia: països diferents, equips esportius diferents, partits polítics diferents... I que ens molestin les banderes demostra que ens molesten les diferències i que no sabem conviure amb la diversitat.
Així doncs, en situacions normals i dins d'una societat saludable, les diferències de banderes no haurien de suposar cap problema per a ningú.

Per això estic tan content que aquests darrers dies haguem pogut veure moltes imatges de gent que van de bracet i comparteixen ideals més enllà de les banderes diferents que cadascú porta. En el recull d'imatges que tanca aquesta notícia hi ha gent que van conjuntament a defensar la democràcia, els drets humans, les llibertats individuals. I ho fan de manera convençuda, per principis i per això el fet que uns portin una bandera espanyola i els altres una senyera o una estelada no els suposa cap problema ni contradicció. Tenen un objectiu comú molt més important que les diferències de les banderes que porten.

Tan de bo aquesta sigui una de les coses bones que traguem d'aquest intens moment polític que estem vivint. Esborrar qualsevol tipus de prejudici que tinguem sobre les altres banderes perquè el prejudici l'hauríem de tenir cap a la intolerància de les persones. I de persones intolerants en trobarem a tot arreu, portant banderes espanyoles i estelades. Per tant, deixem de veure el problema en les banderes, que cadascú porti la que el representi i aprenguem a conviure-hi amb harmonia.