Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

27 d’ag. 2020

Puigdemont, el meu president

Acabo de llegir el llibre “M’explico. De la investidura a l’exili” (amb Xevi Xirgo, Ed. La Campana) que narra les vivències en primera persona de Carles Puigdemont, des que va ser investit President de la Generalitat fins que va marxar a l’exili després del referèndum de l’1 d’octubre (el 10 de setembre sortirà la segona part "La lluita a l'exili"). I la lectura d’aquestes apassionants 677 pàgines m’ha refermat en el respecte i l’admiració que tinc envers la seva persona.

Una persona sense ambicions personals en el món de la política i només una gran vocació de servei a una idea: assolir la independència de Catalunya. Va assumir l’encàrrec d’ocupar la presidència de la Generalitat amb aquesta intenció i deixant molt clar que no volia continuar optant a presidir-la en futures ocasions. Va assumir el repte temporal amb totes les conseqüències, sense por, amb convicció.
Una persona intel·ligent, amb gran capacitat d’anàlisi, àmplia cultura, grans valors humanistes i democràtics, educat, assenyat, valent, coherent, conseqüent, amb la capacitat d’escoltar tothom i tenir en consideració l’opinió de tothom, però a qui no li tremola el pols quan ha de prendre decisions. I n’ha hagut de prendre de molt difícils.
Ha estat sotmès a una pressió inaguantable, per part de les forces del Govern d’Espanya, però també per part dels seus socis de govern i fins i tot per gent del seu propi partit, per part de l’opinió pública i els mitjans de comunicació. Sotmès a aquestes pressions inhumanes, se n’ha sortit sempre amb solvència i s’ha guanyat el respecte del món sencer que el reconeixen, a banda de poques excepcions, com un estadista de talla internacional.
Més enllà de les crítiques que puguin repartir-se entre les persones que considera que li han fallat (i és molt probable que siguin ben certes), em quedo amb la seva capacitat de lideratge, posant-se davant d’un projecte d’una altíssima complexitat i duent-lo endavant sense que li tremoli el pols i salvant tots els esculls que se li han presentat, intentant sempre prendre les decisions que el permetessin poder-se mirar al mirall sense necessitat d’avergonyir-se.
Especialment encertades he trobat les paraules que li va adreçar en una ocasió Joaquim Maria Puyal:

L’anterior president, quan no sabia cap on anar, es girava i veia milions de ciutadans que li indicaven el camí; ara, quan milions de catalans no sabem cap on anar, mirem endavant i et trobem a tu.”

Un llibre totalment recomanable que em fa dir en veu alta, un cop més:

Puigdemont és el meu President!

5 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Totalment d'acord Eladi, sense haver llegit encara el llibre, aquests trets que destaques de la seva personalitat ja s'han vist des del primer moment. Encara amb més ganes de llegir el llibre!
També és el Meu President!

Judit Martinez Codorniu ha dit...

Puigdemont també és el meu President!!

Eladi Martínez ha dit...

Roger i Judit, gràcies pel comentari. Llegir aquest llibre m'ha refermat en aquestes conviccions!
Una abraçada!

Enric Pons ha dit...

Jo també estic llegint el llibre i em referma l'ideal que ja tenia d'ell, un veritable LIDER, honest i conseqüent amb les seves conviccions, també és el meu PRESIDENT !!

Eladi Martínez ha dit...

Enric, estem totalment d'acord!