Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

26 d’ag. 2020

"Inconfessable" (un poema)


Un poema diferent de tots els que havia fet mai a Calafell, davant del mar.
Només llegiu-lo, sense cap explicació adicional.
I ja em direu el què...

INCONFESSABLE (26-8-20)
L’onada crida, bramula
i és la seva veu l’escuma
blanca que crida, violenta,
s’esgargamella, rebenta,
esclata: pura impotència.

Vol morir, vol suïcidar-se,
vol acabar amb la cadena
que per sempre més la lliga
a anar i venir sense treva.

És “El crit” de Munch, però moll
i salat. Desencaixat.
Un crit que crida, que udola,
un crit de desesperança,
queixa pregona d’esclaus:

- Vull sortir de l’engranatge!
Vull anar a morir a la platja,
però morir-me de veritat,
sense que em tibin dels peus
i hagi de tornar endarrere,
mar endins, ulls encetats,
pulmons plens d’aigua salada.
Vull morir! No em sents?
                         I em mira.

I jo atònit, balb, sorprès,
incapaç de donar crèdit
al que tinc al meu davant,
trec la llibreta i el boli.

Prenc apunts del natural
i intento deixar constància
de la injustícia flagrant,
del plany de desesperança,
de la tragèdia perpètua.

Me la miro amb uns nous ulls
a aquesta onada que em parla,
que, per parlar al món, em parla
a mi, que sóc al davant.

Em crida, m’escup, m’insulta,
plena de por, dolor i ràbia.
I jo em vaig tornant petit
i voldria tornar al llit
des d’on semblava bonic
aquest so de les onades.

Però ara ja no puc marxar,
l’encàrrec em crema als dits
i tinc el cor trasbalsat
pel descobriment terrible
contra el que no puc fer res.

Sóc petit. Una persona
minúscula. La natura
és immensa i poderosa
i sàvia. O això pensava
fa només una estoneta,
abans de saber que el mar
té esclavitzades les ones.

Jo que vaig tenir una filla
i vaig donar-li aquest nom
associant-lo a la bellesa,
la força i la llibertat...

I parlant amb mi mateix
es va esmorteint l’angoixa.
Segueixo mirant les ones
-que ara criden sense veu-
i dubto si era real
el que tant em preocupava.

Les miro. Sembla que ploren.
Els crits potser eren sanglots.
I ara entenc que aquest dolor,
la tristesa acumulada,
és el motiu que provoca
que la mar sigui salada.

5 comentaris:

Unknown ha dit...

T'ha sortit molt guapo. Hi ha una màxima que diu "La bellesa és als ulls del mirador", però a mi em sembla que continuament et superes a tu mateix.

Roger Berenguer ha dit...

Genial, has fusionat un poema i un conte curt. Com diu el desconegut/da et vas superant contínuament!
Que acabeu de gaudir de les merescudes vacances família!!!

Eladi Martínez ha dit...

"Anònim" i Roger, moltes gràcies per la reacció tan entusiasta a aquest poema. Primer no sabia si publicar-lo...és molt llarg...molt dur...molt críptic...però cada cop m'agradava més...trobo que té molta força i això comunica... No sé "què", però arriba, trasbalsa, commou... I les opinions que he rebut ho confirmen

Sabina Redondo ha dit...

Completament d'acord amb tu Eladi i la resta opinions. Un poema que no et deixa indiferent. Crida a mirar el mar, allà d'on venim, amb ulls nous. Segueix escrivint.

Eladi Martínez ha dit...

Moltes gràcies, Sabina. Celebro que t'hagi sacsejat i agradat.
Una abraçada!