Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

18 de juny 2020

Els corrons de la bici

Avui vull explicar una altra de les aventures del confinament perquè en quedi constància per a la història... ;-)
Com que m'havia acostumat a fer bicicleta (entre setmana classes d'spinning al gimnàs i els caps de setmana sortir amb la mountain bike), quan ens vam haver de quedar tancats a casa, va ser una de les coses que trobava a faltar.
A casa teníem una antiga bicicleta estàtica i li vam treure les teranyines, però era massa petita i hi pedalava incòmode.


Veient que la cosa anava per llarg, vaig començar a buscar alternatives per poder seguir pedalant i vaig ensopegar amb aquest vídeo d'internet (veure vídeo) que explicava com fabricar-se uns corrons per poder pedalar a casa amb la bici normal (el que en castellà i durant molts dies jo en vaig dir "el rodillo").
Em va semblar que no era difícil i vaig començar a buscar per casa si tenia el material necessari: unes quantes fustes, cargols, volanderes, escaires, frontisses, un espàrrec i una rodeta... Més o menys tenia de tot i vaig començar a treballar-hi...



Amb eines únicament manuals (serra, llima, barrina, tornavisos i l'únic ajut elèctric d'un trepant) vaig començar a passar moltes hores barallant-m'hi. Butllofes i talls a les mans donaven fe que hi posava tot de la meva part per anar avançant i els que sabien que havia engegat aquest projecte (pares, germans, el Joan i el Pablo) s'anaven interessant per com evolucionava.







Va arribar un punt que l'estructura ja estava pràcticament acabada i llavors vaig veure clar que quan enfilés els meus gairebé 100 kg sobre la bici, aquelles fustetes inestables saltarien per art de màgia i l'invent dels corrons no duraria ni 5 minuts.
Llavors el Pablo em va fer una proposta molt encertada per reforçar l'estructura... i vaig seguir treballant...




Amb aquell reforç, l'estructura aguantava, però quan m'hi enfilava i em posava a pedalar, el pneumàtic del darrera començava a rascar amb la fusta i es desgastava d'una manera que no era sostenible. Havia de buscar una solució a aquest imprevist...


Paral·lelament em van suggerir que, per no agafar mal d'esquena, havia de fer una petita alça per  ala roda del davant i el Roc i l'Ona es van posar a ajudar-me a fer-la...






Per molts intents que vaig fer de llimar les fustes del costat de la rodeta i serrar-les més petites, el penumàtic del darrera seguia rascant-hi i no vaig veure la manera de solucionar-ho. Pensava posar-hi dues rodetes de costat, però no tenia un espàrrec prou llarg per aguantar-les les dues... I finalment vam passar de fase i ja vaig poder sortir a pedalar pel bosc o sigui que...el projecte va quedar inacabat i només en queden aquest parell de vídeos com a testimonis d'un interessant, però inútil, treball de bricolatge i enginyeria casolana...
Què hi farem...