Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

7 d’ag. 2019

Lo Pallars. Agost 2019

Lo Pallars!!
Mai no hi havíem estat al Pallars Jussà i aquest any el Roc i l'Ona anaven de campaments a la Vall Fosca i els havíem d'anar a buscar el diumenge 4 d'agost.
Vam decidir anar-hi uns dies abans i passar uns dies fent turisme per la zona. L'Anna va reservar un apartament a Talarn i vam mirar quines coses podíem visitar.
Va ser fantàstic!
En primer lloc estar uns dies sense els nens, a un altre ritme.
I en segon lloc totes les coses meravelloses que vam descobrir al Pallars...

• Les botigues-museu de Salàs de Pallars. Unes botigues congelades en el temps, amb mobiliari i productes d'un segle enrere i on la visita guiada explica l'evolució del comerç des de la venda a granel fins la creació de les marques...Moooolt interessant! I també vam descobrir el restaurant de l'Hotel Bertran on es menja molt i molt bé.
  • El pantà de Sant Antoni és un dels llocs on la gent del Pallars va a banyar-se com nosaltres anem a la platja. Hi porten les gandules i les tovalloles, s'estiren al sol i es capbussen a les seves aigües per refrescar-se de la calor.
  • El congost de Mont-rebei. Un paratge natural fantàstic al pantà de Canelles on l'aigua corre entre parets altíssimes de la muntanya. Vam fer el viatge d'anada en kayak (un parell d'hores remant) i després vam caminar una hora i mitja pel camí excavat a la roca, després de passar pel pont penjat que uneix Catalunya i Aragó. Imprescindible!
  • El Parc Astronòmic Montsec (a Àger), un observatori astronòmic situat en un dels cels de millor visibilitat nocturna de Catalunya i del món. Una experiència molt recomanable sobretot per un moment màgic i sorprenent que només podreu gaudir si hi aneu.
  • L'estany de Montcortés, un llac d'origen càrstic on vam gaudir d'una estona de comunió total amb la natura en estat pur.
  • El poble de Peramea, declarat Bé d'Interès Cultural Nacional, una visita que no teníem previst fer, però que ens va fer aturar el cotxe i passejar pels seus carrers que semblaven aturats en el temps.
  • Gerri de la Sal, un poble pintoresc, amb un bonic pont sobre el riu i un interessant museu que explica com durant molts anys la producció de sal va ser una gran font d'ingressos per al poble.
  • "Lo Quiosc", un bar-restaurant sobre el pantà de Sant Antoni amb unes vistes precioses sobre el pantà i una agosarada i transparent passarel·la mirador sobre les aigües.
  • També vam passejar pels carrers de Tremp i Talarn i som conscients que ens van quedar moltes coses per veure.

I en queda aquest recull d'imatges de record!

Roger Berenguer ha dit...

Que bé Eladi, lo Pallars és molt maco. Menys a Montrebei, que ho tinc pendent, als altres lloc hi he estat -fa força temps, és veritat- i puc donar fe que te racons preciosos.
Ja veig que esteu tenint un estiu curull d'activitats, i ja espero les teves cròniques des del balcó de Calafell...
Bones vacances família!!!
P. d C.

Eladi Martínez ha dit...

Roger,
hi ha moltes zones de Catalunya precioses (se m'acut l'Empordà, la Garrotxa o el Delta de l'Ebre així d'entrada), però al Pallars no hi havíem estat mai i el vam trobar espectacularment preciós.
Som uns afortunats de viure en un país meravellós!