Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

22 de jul. 2022

Una gran escapada: Montferri i Casa Padró

Després de tot l'any anant "a toc de pito", d'obligació en obligació, a l'estiu ens podem permetre alguna escapada per desconnectar.

Aquest cop, va coincidir que el Roc i l'Ona anaven 3 dies a celebrar la Cosinada amb els seus cosins Martínez i que l'Anna i jo teníem 2 caixes-regals d'aquelles d'experiències (nits d'hotel, àpats gastronòmics, massatges, etc) per gastar. Ho vam fer encaixar tot i la cosa va anar així:

El dilluns 18 vam deixar els nens a Calafell i vam anar a dinar a El Vendrell. Havent dinat vam fer una petita volteta on vam descobrir algunes escultures ben boniques:

Després vam agafar el cotxe i vam anar cap a Valls, on havíem reservat una nit d'hotel. Ens vam instal·lar i vam relaxar-nos una estona a la piscina de l'hotel. Després vam anar a fer una volta per la vila, fent temps fins l'hora de sopar. Valls ens va decebre una mica, però vam descobrir la Plaça del Blat (epicentre dels mon casteller) i alguna cosa interessant:

L'endemà vam anar en direcció a Bràfim, però abans vam fer una preciosa aturada al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat a Montferri. Es tracta d'un santuari projectat a homenatge de l'original de Montserrat per un jesuïta que volia acostar aquesta Verge a les comarques tarragonines. L'edifici és obra de l'arquitecte Josep Mª Jujol (deixeble de Gaudí) i està ple de simbologia que ens va anar descobrint l'amable guia del lloc. Les formes, els colors, els materials... tot té un perquè i és molt bonic. Fins i tot van construir una petita cova on hi ha una una rèplica de la Moreneta que descansa sobre una pedra portada expressament de Montserrat.
És una visita molt recomanable!

Després d'aquesta sorprenent visita vam anar a Bràfim a fer una visita-tast a la Casa Padró Vermouth, una visita que va acabar semblant-nos espectacular!
Allà una guia molt amable, simpàtica i amb una gran capacitat per comunicar i fer entendors tots els coneixements que tenia sobre el mon del vermut (gràcies, Maria) ens va conduir per les instal·lacions, explicant-nos l'origen familiar de l'empresa i el procés d'elaboració d'aquesta beguda. Ha de portar un 75% de vi, al qual s'hi afegeixen una sèrie de botànics (espècies, herbes, cítrics) entre els quals és imprescindible que hi hagi l'absenta (Artemisa Absinthium) que té propietats al·lucinògenes i de la qual agafa el nom la beguda en qüestió (del nom en alemany de l'absenta). Després s'hi ha d'afegir l'alcohol, el sucre i el color. I finalment ve el temps de repòs en barriques. Tot això vam veure en la visita i ens ho van explicar la mar de bé.
I després va venir el tast de 8 deliciosos vermuts amb totes les explicacions pertinents.
La caixa-regal incloïa la visita, el tast i el regal de 3 ampolles de vermut i 4 gots o sigui que vam sortir contentíssims i amb ganes de recomanar-ho a tothom.

Després de la cata i passar per la botiga per comprar alguna ampolla més, vam encaminar-nos cap a Salou, on teníem una pensió completa de 24 hores en un hotelet. Vam instal·lar-nos i vam fer una migdiada reparadora, abans d'anar a la platja. Jo associava Salou amb platges grandioses i atapeïdes de gent i em va sorprendre descobrir unes caletes petites que recordaven més la costa brava que la costa daurada. La primera tarda vam estar a la Cala Penya Tallada i el segon dia a la Cala Font.

Entre la platja i la piscina de l'hotel vam arribar a la tarda de dimecres i vam tornar a Calafell a recollir el Roc i l'Ona, però davant la generositat de la Judit i el Jofre, ens hi vam quedar 24 hores i vam poder gaudir de la platja de Calafell sense horaris ni presses de cap tipus, uns quants àpats i converses junts (inclòs un vermut amb cachipanda) i una aventura final...amb final feliç!

Una escapada genial!

artur ha dit...

Una bona escapada estival, si senyor !. A Montferri hi he estat , però no vaig poder veure la església per l'interior, un altre cop serà. Peó si la cova, que resulta entranyable i em va agradar.
Una altre visita que m'apunto es la de la Casa Padró que sembla ben atractiva !. No m'estranya gens que sortíssiu contens, després de les degustacions ! hehehe
Una bona excursió !!
Salut ;)

Eladi Martínez ha dit...

Hola, Artur, feia temps que no coincidíem. Gràcies per passar-te per aquí. Montferri ens van explicar que havia estat tancat durant la pandèmia i postpandèmia, però que ara l'obrien cada matí (almenys a l'estiu) per donar-lo a conèixer. Ens va agradar molt!
I la visita amb cata de vermuts a la Casa Padró és senzillament espectacular. I els vermuts boníssims!! Surts content i content...jejeje... doblement content!
A reveure!

Miles ha dit...

Alegria... molta alegria he sentit en llegir aquesta experiència.
Feia temps que no et veia tan il.lusionat publicant una notícia.
Per tant, simplement...
Petons de colorssss!
Miles.

(Per cert... aniré, molt aviat, a visitar aquest celler)

Moltes gràcies, Miles!
Quan vagis a visitar el celler Casa Padró ja m'explicaràs...
Petons de colors!

Roger Berenguer ha dit...

Això si que és estiuejar Eladi, fantàstic. I si, la Costa Daurada té també molts caletes i racons ben bonics. Seguiu gaudint de l’estiu! Abraçada i molts PdC per tota la família!

Eladi Martínez ha dit...

Moltes gràcies, Roger. Espero que tu també estiguis trobant cosetes maques per descobrir o redescobrir. Molt bon estiu i petons de colors!