Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

10 de jul. 2022

Curs de narrativa

Des que el setembre del 2019 vaig començar aquesta etapa d'escriptor de manera més seriosa, amb el compromís públic de publicar un conte mensual, vaig tenir clar que en algun moment hauria de fer alguna cosa més si volia intentar millorar i acabar publicant: formar-me en algun curs i presentar-me a concursos.

En el seu moment em vaig apuntar a un curs d'escriptura a la biblioteca de Navarcles, però no em va semblar que allò fos el que necessitava. Ara, aquest passat mes de maig i juny, em vaig apuntar a un curs online de "Narrativa expres" a l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès, una escola d'escriptura de molt prestigi.

El curs va ser molt intens i em va agradar molt. Vam fer dues unitats didàctiques de 15 dies cadascuna: "La creació d'expectatives" i "El conflicte i la creació de personatges". La metodologia em va agradar molt. La primera setmana se'ns oferia un dossier didàctic amb la teoria i exemples del tema que s'explicava i se'ns proposava un exercici: fer un petit text (2-3 pàgines) aplicant el que havíem après. La segona setmana era per llegir i fer comentaris crítics dels textos dels companys (i per tant també rebia jo els seus) i acabàvem la setmana rebent una extensa videocorrecció del nostre text per part del mestre. Entremig teníem a disposició diversos fòrums per compartir dubtes i inquietuds amb els companys i els mestres i fèiem una videoconferència per veure'ns les cares. Tot molt ben muntat i molt interessant.

Aquest curs anomenat "Narrativa expres" era un tastet per conèixer la metodologia de l'escola i, quan vam acabar ens van plantejar l'itinerari pedagògic que consta de 3 cursos. El primer any es fa "Narrativa-1" i, a partir del segon any, ja t'especialitzes en "conte" o "novel·la" i fas els altres 2 cursos. En el meu cas seria "Conte-1" i "Conte-2". Són cursos de 8 mesos (d'octubre a juny) que no són gens barats (uns 1000 €), però crec que puc aprendre'n molt i entrar en una escola prestigiosa on molts alumnes acaben publicant.

El temari d'aquest primer curs de narrativa és el següent.

Em va costar una mica decidir-me perquè són molts diners i potser aniré molt de cul combinant el ritme del curs de narrativa amb la feina de mestre i el dia a dia domèstic i familiar, però penso que estic en un punt que, si vull anar més enllà en la meva il·lusió d'escriure, he de fer un pas més. I he decidit fer aquest.


4 comentaris:

Miles ha dit...

Necessites una empenta?

Miles

Eladi Martínez ha dit...

Miles, hehehe... no em cal l'empenta perquè ja estic matriculat.
Però gràcies igualment!
Bon estiu!

Roger Berenguer ha dit...

Culló si que és car això d!escriure! Sort que quan públiquis ho recuperarà tot!
Que vagi molt bé el curs!

Eladi Martínez ha dit...

Doncs, sí, Roger, ja ho veus. En castellà diuen "el que algo quiere, algo le cuesta". Aquí estem... Després...ja ho veurem...