Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

30 de des. 2019

Resum 2019

Se'n va el 2019 i en aquests moments sempre m'agrada girar la vista enrere i recordar les coses més importants que m'han passat...

A nivell més personal
Les principals notícies que han protagonitzat el meu any:
  • Els meus 50 anys i el regal del magnífic viatge a Brussel·les.
  • L'infart que va patir el meu pare.
  • Els bonics dies que vam passar amb l'Anna al Pallars.
  • El fet d'haver començat a fer bicicleta.
A nivell artístic-creatiu
  • A l'abril el grup de caramelles de Calders va estrenar la meva cançó "Pasqua al cor".
  • Al llarg de l'any vam acabar els primers vídeos dels "Tallers d'expressió escrita i audiovisual" que faig a l'escola: anuncis, videoclips i booktrailers.
  • Al setembre vaig començar el projecte "12 mesos, 12 contes" amb el qual pretenc escriure i publicar un conte cada mes.

A nivell sociopolític
  • No vull oblidar l'injust calvari que estan passant les famílies dels nois bascos d'Altsasu empresonats: Aurrera Altsasu.
  • La mort de Neus Català em va permetre aprofundir una mica més en el coneixement del seu gran paper dins de la història.
  • A l'estiu es va tornar a posar sobre la taula la tragèdia del Mediterrani i el problema dels refugiats internacionals amb les actuacions de Carola Rackete i Òscar Camps amb l'Open Arms.
  • Al novembre vaig participar en el Gran Recapte d'Aliments amb els de casa meva i va ser una experiència molt reconfortant i necessària.
  • A part, al llarg de tot l'any s'ha parlat molt de la violència de gènere contra les dones i de l'emergència climàtica que ha posat a primera línia dels informatius la Greta Thunberg.

El Procés
Al febrer va començar el judici als presos polítics que ens va permetre tornar-los a veure, escoltar i admirar per la seva indiscutible talla intel·lectual i moral. Em vaig manifestar a Barcelona i a Madrid. Vaig seguir amb interès la política espanyola amb la repetició de les eleccions i els erràtics moviments de les forces independentistes a Madrid que han acabat conformant un nombre important de diputats que poden tenir poder efectiu al Congrés i encara hem de veure com l'utilitzaran. A la tardor va sorgir el moviment del Tsunami Democràtic que va representar un nou canvi de tendència anímica amb les espectaculars reaccions a la vergonyosa sentència als presos polítics (col·lapse a l'aeroport, tall de frontera a França, acció fallida al Camp Nou....) i sobretot el que va suposar de canvi estratègic: talls de carreteres i resistència activa urbana amb violents enfrontaments entre manifestants i forces policials pels carrers de Barcelona. Vam tornar a manifestar-nos participant de les espectaculars Marxes per la Llibertat i al desembre vam tenir la primera victòria contundent amb la sentència del TJUE favorable als interessos d'Oriol Junqueras i, de retruc, a Carles Puigdemont i Toni Comín, que ens permeten encarar el futur amb més optimisme.


Art i cultura
He tornat a anar al cinema amb certa regularitat i podria destacar pel·lícules com "La vida sense la Sara Amat", "Érase una vez en Hollywood" o "Mientras dure la guerra".
He anat a uns quants concerts. Alguns revivals com el dels "The Mersey Beatles", "Els Sis d'Aquí", "Pedro Guerra" o "Els Convidats"... Alguns dels artistes que vaig repetint com els de Ramon Mirabet (Palau de la Música o Vesprades a l'Alzina) o Cèlia Vila (presentació del seu disc).
També he gaudit amb algunes exposicions com "Creadors de consciència", "I la mort va caure del cel" o "Monet. Una experiència immersiva" o l'espectacle "Messi10" del Cirque du Soleil.
I a l'estiu vaig gaudir amb la lectura de diversos llibres d'entre els que vull destacar "Tot el bé, tot el mal" de Care Santos.

Cançons
I per acabar el repàs de l'any, mirant les cançons que he anat publicant al bloc em surt una playlist que fa força goig. Indiscutiblement, per a mi ha estat l'any del descobriment d'Oques Grasses, però les recomano totes:
Espero que el 2020 sigui igual o millor!

1 comentari:

Roger Berenguer ha dit...

Un any intens Eladi, a veure si el 2020 és encara millor a tots els efectes! (En alguns no costarà gaire, per desgràcia!)