Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

6 de gen. 2017

Albert Espinosa

Albert Espinosa.
Actor, director, guionista, escriptor, articulista...
Autor de tota una obra -i crec que gairebé d'una cosmologia- que parteix de la seva experiència personal: dels 14 als 24 anys va passar-los lluitant contra diversos càncers. 10 anys de la seva vida amb llargs períodes d'ingrés hospitalari en els que va deixar-s'hi una cama, un pulmó i un tros de fetge.
Però finalment va derrotar la malaltia i va treure grans ensenyaments vitals que ha anat abocant en les seves obres.
Jo vaig conèixe'l com a guionista de la meravellosa pel.lícula "Planta 4a", basada en la seva experiència hospitalària de lluita contra el càncer. Després vaig aprofundir en la seva filosofia amb l'imprescindible llibre "El món groc" (el llibre que més vegades he regalat i que tinc sempre a la tauleta de nit). I després vaig gaudir-lo amb la primera temporada de la sèrie "Polseres vermelles". A partir d'aquí he anat llegint tots els seus llibres, però jo crec que les seves millors obres són aquestes tres.

Tota la seva obra està impregnada d'una àura de màgia, valentia, humor, sinceritat i fe en la vida i els éssers humans. Traspua emocions, sentiments, sensibilitat... És un univers com d'una eterna adolescència on tot és possible.

Fa pocs mesos ha tret el seu darrer llibre, titulat "Els secrets que mai no t'han explicat". L'he llegit i hi he retrobat ressons del seu primer "El món groc". M'ha tornat a agradar llegir les seves reflexions i m'ha semblat que era just que tingués un espai al picalapica, on crec que encara mai no l'havia tingut.
Només presències tangencials:
Grocs (25-12-2009)
Polseres vermelles (8-2-2011)

I per a mi la millor manera de fer-lo passar pel bloc és donant-vos l'accés directe al seu web oficial:

I d'altra banda citant-vos un seguit de frases tretes del seu primer i darrer llibre. Si us sonen bé, si us provoquen somriures i curiositat, busqueu més i potser us agradarà el seu univers...
  • Les pèrdues són positives...
  • A la vida el més important és saber dir "no"...
  • El que més amagues és el que mostra més de tu...
  • No tinguis por de ser la persona en què t'has convertit...
  • El que costa no és acceptar com ets, sinó com és la resta de la gent...
  • Per saber si estimes algú, tanca els ulls...
  • Un groc és una persona especial a la teva vida. Els grocs estan entre els amics i els amors. No cal veure'ls gaire sovint o mantenir-hi contacte...
  • La felicitat no existeix, però sí ser feliç cada dia: estar viu significa ser feliç...
  • Dins teu en sou dos: el jo actual i el jo "nen". Ens hem de comunicar entre els dos "jo"...
  • Els problemes no existeixen, només són la diferència entre el que desitgem i el que obtenim de les persones...
  • Els errors són encerts fora de context...
  • Les pors són dubtes no resolts...
  • Juga, gaudeix, viu cada instant: no facis plans...
  • No és trist morir, és trist no viure amb intensitat...
  • Si creus en els somnis, els somnis es crearan...
  • Estima el teu caos...
  • Somriu i emociona't...
  • La vida no ha de ser allò que et passa, sinó allò que origines tu...
Benvinguts a l'univers groc de l'Albert Espinosa... hi estareu bé...