Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

1 de jul. 2011

2 anys del picalapica

A poc a poc i sense fer gaire soroll, avui celebrem els dos anys de creació d'aquest bloc. Tot i que no va ser fins el gener de 2010 que vaig començar a escriure amb l'assiduitat que ara mantinc, l'1 de juliol de 2009 vaig començar a posar continguts al bloc arrel d'un curset telemàtic i vaig aprendre la majoria de coses necessàries per mantenir-lo.
No em vull enrotllar i només vull dir: MOLTES GRÀCIES. I, amb el perill de deixar-me algú (a qui ja demano disculpes anticipades per si es dóna el cas), ho vull personalitzar en aquells que tinc més constància que van passant-hi i fent-hi aportacions:
a l'Anna Alarcón; als meus pares Eladi i Ana; als meus germans Olga, Raquel, Judit i, sobretot, Sergi (el Txetxu);, als meus sogres, Josep i Mª Dolors; al Miles; a la Jemina; a la Dolors i el David; a la Pilar de Solsona; a la Carme; al "perqueno" i els seus amics de Calders; al Sergi de Calders..., a la recent S.A.... i a tots els amics, coneguts, saludats i anònims de la blogosfera que de tant en tant passen pel picalapica i fan que el nombre de visites vagi creixent constantment. I als que, sense ser-hi, també hi són...

Per a tots vosaltres havia preparat un regalet.
Fa un temps vaig fer un text que explica el que significa això del picalapica i vaig convertir-lo en cançó. Doncs aquí la teniu. Volia enregistrar-la en vídeo i deixar-la penjada perquè sentíssiu com sona, però ni he tingut temps ni tinc veu perquè ara mateix estic amb angines. Però algun dia d'aquest estiu us la trobareu penjada al bloc.
Espero que us agradi i que per molts anys ens puguem seguir trobant per aquí.

PICALAPICA

Pica la Pica d’Estats a la porta... no l’obre ningú.
Pica la gana d’un bon pica-pica... i només piques tu.
Pica la porta del picalapica... sigues benvingut.
Si et pica, rasca’t i ara no et “piquis”... segueix somrient.

Visc al carrer de la Pica d’Estats i un dia vaig fer un bloc,
hi escric de filosofia barata de mil i un colors.
Fotos de viatges i coses que em passen hi acaben sortint,
cançons, concerts, aficions i l’estrella: els petits plaers.

De mica a mica se’m va omplint la pica
i em buido però m’omplo... escenari curiós.
Penso, creixo, canvio: sóc.
És quan t’ho explico que acabo d’entendre-ho,
quan ho llegeixo que ho torno a gaudir.
Dubto, m’emociono i somric.

Pica una mica del picalapica,
fes cas de la curiositat que et pica,
sigues campana que pica i repica...
...als quatre vents.


Picalapica, no passes fronteres però trobes mots nous:
“petits plaers”, “llum al final del túnel”, “petons de colors”,
“complicitat”, “abraçades”, “somriures”, “gaudir del moment”,
“emocionar-se”, “tenir els ulls oberts”, “valorar el que tenim”.

Picalapica és el lloc de trobada que fem servir els grocs,
aquí s’escriu i es llegeix amb els ulls, però molt més amb el cor.
Si hi ha uns quants dies sense novetats les trobem a faltar
i quan un dia també això s’acabi, una altra en vindrà.

De mica a mica se’m va omplint la pica
i em buido però m’omplo... escenari curiós.
Penso, creixo, canvio: sóc.
És quan t’ho explico que acabo d’entendre-ho,
quan ho llegeixo que ho torno a gaudir.
Dubto, m’emociono i somric.

Pica una mica del picalapica,
fes cas de la curiositat que et pica,
sigues campana que pica i repica...
...als quatre vents.

8 comentaris:

MIles ha dit...

Moltes gràcies a tu!!

No sé si ho saps, però cada dia al matí quan em connecto, la primera pàgina que obro...

ÉS LA TEVAAAAAAAAAAAA!!!

FELICITATSSSSSS!!

Miles

Eladi Martínez ha dit...

Ja sé que sempre mires el picalapica, que gairebé sempre t'agrada el que hi escric, que ho recomanes a altra gent, que en fas difusió...
I per tot això sóc jo qui et dono les gràcies a tu, perquè gràcies a gent com tu té sentit continuar escrivint al picalapica.
Petons de colors!
Eladi

Anna ha dit...

Felicitats pel 2n aniversari del Picalapica!!! Diariament seguiré passant per aquí. Enhorabona per la fita...!!! El que va ser un bloc gairebé pels de casa, poc a poc, va traspassant fronteres...!!!
Endavant!!!

Txetxu ha dit...

Parabéns Mestre!!,...i parabéns també a tots els"picalapicapiqueros"...

Sempre és un plaer i una bocanada d'aire fresc passejar per aqui...i també un relax després d'entrar a alguns diaris on gairebé mai hi han bones noticies.

Espero que tinguem picalapica per molts anys,i sempre en la linia que tu dirigeixes el teu bloc.
...sentit comú,sensivilitat,esperit crític,informació,fotos familiars(per anar seguint el creixement delsmeus nebots),bon humor...

Ens continuarem trobant per aqui.
Abração.
Txetxu

Pd-la cançó,té bona pinta!!...espero poder-la escoltar proximament.
ah!,...a millorar de les angines!

Eladi Martínez ha dit...

ANNA, t'he vist emocionar-te llegint algunes notícies i arrufar el nas amb algunes altres dient-me que m'estava ficant en llibres de cavalleria, però també t'he vist recolzant-me i llepant-me les ferides quan alguna vegada he sortit una mica escaldat.
I tot això, més enllà que m'ajudis en els videos i em deslliuris de tasques domèstiques perquè m'hi pugui dedicar, et converteix en part indispensable del picalapica.
MOLTES GRÀCIES PER TOT!
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

SERGI-TXETXU, no sé si saps fins a quin punt representa un al.licient per a mi saber que tu, des del teu estimat Brasil, llegiràs el que jo escric. Aquest picalapica és com un intercanvi continu de correus entre nosaltres: reflexions, emocions, records, il.lusions, descobertes...
Dos grocs que no necessitaríem res per mantenir la nostra flama, l'anem mantenint encara més viva gràcies a aquest picalapica.
Muito obrigado a vocé.
I gràcies per la primera opinió benevolent sobre el text de la cançó "picalapica". Jo també tinc ganes que la pugueu sentir.
Fins aviat
Eladi

riki ha dit...

felicitats germanet!! i a la resta he de dir-vos que jo l'he pogut sentir en directe, la cançó, encara que ara mateix sóc incapaç de reproduir-la, la recordo bastant rítmica, ràpida, animada...m'equivoco de cançó??
ànims per seguir creant, nosaltres ho continuarem gaudint.

Eladi Martínez ha dit...

Hola, Raquel-riki,
gràcies per les felicitacions.
És cert que tu ets una privilegiada que un dia va sentir la cançó. i les teves apreciacions no van desencaminades, però haurem de jutjar-ho el dia que tots la puguem escoltar des d'aquí.
A reveure!
Eladi