Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

29 de jul. 2019

Vilaweb

Són temps difícils per als mitjans de comunicació... La majoria estan pràcticament "intervinguts" per grups de poder vinculats a opcions polítiques i expliquen les notícies de manera molt tendenciosa.
Quan va sortir el diari ARA em va semblar un glop d'aire fresc amb l'audaç i sensible direcció del gran i enyorat Carles Capdevila i un estol de col·laboradors que explicaven les notícies des del punt de vista que a mi m'agradava llegir-les, però sense renunciar a una estimable objectivitat i posant-se sempre davant dels lectors sense massa coses a amagar i tenint en compte les seves opinions.
La mort del Carles Capdevila i els posteriors moviments empresarials, van fer que, tot i mantenir la immensa majoria de periodistes i opinadors en nòmina, s'observés un cert gir en el tractament de les notícies que van fer arrufar el nas a molts dels lectors i subscriptors d'aquest diari.
Jo he mantingut la subscripció dels dissabtes i m'agrada llegir molts dels seus opinadors, però mica a mica vaig començar a consultar cada cop amb més assiduïtat el diari electrònic de Vilaweb. Sobretot les brillants i lúcides editorials del seu director Vicent Partal i moltes de les seves notícies.
Es tracta d'un diari obert que tothom pot consultar gratuïtament per internet, però parlant amb alguns amics amb qui comparteixo afinitats polítiques, valoràvem el periodisme valent d'aquest portal i algun cop ja m'havia plantejat, subscriure-m'hi per contribuir a la seva existència (cosa que ja havien fet alguns d'aquests amics).
Fa unes setmanes, em van trucar de Vilaweb (no sé com van aconseguir el meu telèfon) i em van plantejar la possibilitat de fer-me soci per contribuir amb la meva quota al manteniment del periodisme que fan. No m'ho vaig haver de pensar gaire i vaig fer el pas.
I estic content d'haver-ho fet perquè penso que en els temps que correm necessitem estar informats de manera plural i valenta per mitjans de comunicació que no s'hagin de doblegar a les imposicions dels grups de pressió i penso que Vilaweb va en aquesta línia.
Si amb una quota de 60'00 € puc contribuir-hi, encara m'ho puc permetre.
I des d'aquí en faig publicitat per si algú altre s'hi vol sumar.
Si no coneixeu Vilaweb, podeu consultar-lo gratuïtament i, si us convenç, plantegeu-vos donar-hi suport.