Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

12 d’ag. 2012

"Little wing"

Crec que vaig conèixer aquesta cançó quan la vaig sentir versionada pel grup irlandès "The Corrs". I em va agradar molt. Llavors vaig descobrir que no era una composició seva sinó que la cançó original era de Jimi Hendrix, una de les icones de la història de la música rock: per a molts un dels millors guitarristes de la història i un innovador en la manera de toca aquest instrument.
Amb Hendrix em passa com amb molts dels músics que tenen un nom destacat en la història de la música (Frank Zappa, David Bowie...): que no en conec gairebé res, ni he escoltat gairebé cap de les seves cançons.
Però d'aquesta cançó en concret no puc dir pas el mateix. Un dia vaig buscar-la a l'Spotify i vaig trobar-ne moltes versions diferents de diversos artistes. Em vaig posar a escoltar-les i no exagero si dic que la vaig escoltar més de 10 vegades seguides sense que em cansés gens ni mica, ans al contrari, cada cop m'agradava més.

I si algú rasca la guitarra (sense pretendre emular l'estil d'Hendrix) podeu jugar amb la roda d'acords que és hipnòtica i molt agradable de tocar: mim, SOL, lam, mim, sim, lam, DO, SOL, FA, DO, RE.
Us deixo amb la lletra de la cançó (versió original i traducció al català) i un parell de vídeos per escoltar-la: la versió original de Jimi Hendrix i una versió fantàstica de Stevie Ray Vaughan.

LITTLE WING
Well she's walking through the clouds
With a circus mind that's running round
Butterflies and zebras
And moonbeams and fairy tales
That's all she ever thinks about
Riding with the wind.
When I'm sad, she comes to me
With a thousand smiles, she gives to me free
It's alright she says it's alright
Take anything you want from me,
Anything.
Fly on little wing,
Yeah yeah, yeah, little wing


Ella està passejant entre els núvols
amb el circ de la seva ment que no para de donar voltes.
Papallones i zebres
i reflexes de lluna i contes de fades...
en tot això ella va pensant
mentre cavalca sobre el vent.
Quan estic trist ella ve cap a mi
amb milers de somriures que em dóna de franc.
“Tot va bé”, em diu, “tot va bé,
agafa el que vulguis de mi,
qualsevol cosa”.
Vola, petita ala, vola”
Yeah yeah, yeah, petita ala


4 comentaris:

andreu ha dit...

Si em punxen no trec sang!!! He escoltat els teus dos enllaços i NO HE RECONEGUT LA VERSIÖ DELS COORS!Coincideixo que m'has obert les mires, és molt guapa la cançó. He obert el youtube per recordar la dels Coors i m'ha sortit la de Sting, és guapa també.
Salut

Eladi Martínez ha dit...

Carai, Andreu, em sorprèn que jo pugui fer-te alguna descoberta musical a tu... En tot cas, espero que la disfrutis i gràcies pel comentari.
Eladi

Roger ha dit...


La del Hendrix és bona i lògicament la original, però la versió del Vaughan és espectacular. Tampoc sabia reconèixer la dels Coors!

Eladi Martínez ha dit...

Que bé, Roger, contribuir a fer petites redescobertes musicals... Els següents els ZZTop ?? ;-)