Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

9 de set. 2011

Stillness 07-11

Què carai vol dir això d'Stillness??
M'explico.
Ja sabeu que des de fa molts anys m'agrada la música. Quan tenia uns 16 anys (no recordo exactament quan, tot i que ho podria buscar) em van regalar una doble pletina, un aparell amb dos compartiments per reproduir i enregistrar cintes de caset. Recordo que llavors escoltava música de la ràdio i quan sonava alguna cançó que m'agradava, l'enregistrava i anava confeccionant cintes de caset amb seleccions de les cançons que m'agradaven.
Més endavant vaig començar a tenir una economia pròpia i comprar els meus primers discos. Primer els singles de 45 r.p.m. al Born 12 ("Carros de foc" de Vangelis, la sintonia de la Vuelta Ciclista a España de "Azul y Negro"...), després els L.P. (un greatest hits d'Stevie Wonder, el Thriller de Michael Jackson, Supertramp...) i finalment els CD (el primer el "Quina nit" dels Sau).
Llavors vaig agafar el costum, al cap de l'any, de fer una cinta amb les cançons que m'agradaven més dels discos que m'havia comprat aquell any. Com que habitualment les cançons que més m'agradaven eren balades i mitjos temps, vaig pensar de buscar un títol per a aquelles seleccions musicals que reflectissin aquest caràcter tranquil d'aquelles cançons i després de fer una petita llista vaig acabar escollint la paraula STILLNESS, que en anglès vol dir "Quietud". I així van anar sorgint les cintes Stillness-91, Stillness-92...
Fins que el 2005 va néixer el Roc i, per primer cop en molt temps, va passar l'any sense fer la selecció musical dels discos comprats. Al cap d'un any ho vaig corregir i vaig fer Stillness 2005-2006, per primer cop en format CD.
Ara bé, el 2007 va néixer l'Ona i llavors, amb dos fills i tot el que això comporta, vaig deixar de tenir temps per dedicar a algunes de les coses que el dedicava.

Aquest estiu pensava en la música que escoltava al cotxe. He tingut alguns discos que han sonat contínuament durant setmanes i setmanes ("Els Amics de les Arts", "Manel"...). Hi ha discos que m'agraden molt, però al final de tant sentir-los corres el perill d'avorrir-los . I llavors vaig recordar aquelles seleccions que feia, amb diferents cançons de diferents artistes i totes elles d'entre les cançons preferides d'aquell període. Aquelles cintes podia escoltar-les i escoltar-les i costava molt més que arribessin a cansar-me.
I llavors vaig decidir que havia arribat el moment de fer un altre Stillness. En aquest cas "Stillness 07-11" amb les millors cançons dels discos que he comprat durant els anys 2007, 2008, 2009, 2010 i el que portem de 2011. Amb tants anys i tants discos, m'ha donat per a 2 cd i un total de 45 cançons que us recomano (a mi m'agraden molt). Aquí us ofereixo el llistat i si algú en vol una còpia que em faci arribar 2 cd.

STILLNESS 2007-2011 CD1
01- Arbre que mira farola (Joan Miquel Oliver)
02-Benvolgut (Manel)
03-El far del sud (Sidonie)
04-Me sobren paraules (Antònia Font)
05-Jean-Luc (Els Amics de les Arts)
06-Perdut (Lax’n’Busto)
07-Eufòria (Mazoni)
08-Incompetència horària (Mine!)
09-El indio (Facto Delafé y las Flores Azules)
10-Al mar! (Manel)
11-Dormint (Maria Coma)
12-2010 (Pau Vallvé)
13-El Aleph (Nena Daconte)
14-Parte meteorológico (Joaquín Sabina)
15-Minut 92 (Buhos)
16-Començar de nou (Els Convidats)
17-Boomerang (Manel)
18-M’ho havia de témer (Rosa Luxemburg)
19-Aquest matí (Mine!)
20-El dubte (Mazoni)
21-Fins que la mort ens separi (Mazoni)
22-La casa (Ix)
23-Mejor (Delafé y las Flores Azules)

STILLNESS 2007-2011 CD2
01- Captatio benevolentiae (Manel)
02-Per mars i muntanyes (Els Amics de les Arts)
03-Pastís (Mine!)
04-Somriu (Sidonie / Love Of Lesbian)
05-Gat (Maria Coma)
06-Caminant (Macedònia)
07-Corren (Gossos)
08-Les meves ex i tu (Els Amics de les Arts)
09-La pluja que ha caigut (Els Convidats)
10-Blues del diumenge (Lax’n’Busto)
11-El Miquel i l’Olga tornen (Manel)
12-Al seient del costat (Els Pets)
13- Entre el cor i el fons del mar (Josep Thió)
14- Seguirem somiant (Sopa de Cabra)
15-Al cel (Gerard Quintana)
16-Carolina dins d’un pou (Òscar Briz)
17-Amics dels cirerers (Pau Vallvé)
18-Precís no (Tupolev)
19-Tiramisú de limón (Joaquín Sabina)
20-Contradiccions (Miquel Abras)
21-La Blanca (Plouen Catximbes)
22-Las malditas golondrinas (Nena Daconte)

2 comentaris:

Susana A. ha dit...

Oh, estaria molt bé que posares aquestes llistes al Spotify, encara que no estic segura que totes les cançons estiguen... Bona selecció :)

Eladi Martínez ha dit...

S.A., celebro que t'agrade la selecció, però això de posar aquestes llistes a l'Spotify... no tinc ni massa idea de com ho hauria de fer i ara mateix tampoc no tinc temps per dedicar-m'hi.
Si algú té interès i/o curiositat: investigar pel seu compte o... fer-me arribar 2 cd ;-)
Apa, bon cap de setmana.
Eladi