Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

16 d’abr. 2010

Descompressió

Els submarinistes que baixen a una determinada profunditat, sotmeten el seu cos a una pressió molt més alta de la que hi ha a la superfície. Llavors, quan volen acabar la immersió, no poden pujar de cop, sinó que han d'anar fent aturades per anar habituant el cos a la pressió que trobaran fora. Si pugessin de cop i volta, el canvi brusc de pressió els podria provocar danys irreparables a nivell circulatori, respiratori, cerebral... crec que fins i tot s'hi podrien quedar.
Això és la descompressió.

Jo quan estic a la feina (sobretot els dilluns, que ens quedem a l'escola fins a les 7 de la tarda fent reunions) tinc el costum, quan falta poc per plegar, de mirar el rellotge i dir en veu alta:
" D E S C O M P R E S S I Ó ".
I llavors deixo de fer el que estigui fent i passo aquells darrers minuts sense fer res, recollint, respirant més a poc a poc... descomprimint-me.
El meu cervell és com un submarinista sotmès a massa concentració o estrés durant les hores anteriors i crec que sortir de la feina i passar al món exterior de cop i volta, em podria perjudicar. Per això agraeixo i necessito aquells minuts en que vaig abandonant mica a mica la "tensió" de la feina i porto el meu metabolisme cap al ritme que portarà les següents hores.

Avui divendres, després de tota la setmana d'anar de bòlit m'he trobat a la biblioteca d'Artes assegut sense fer res, mentre el Roc i l'Ona s'entretenien mirant contes i pintant dibuixos després d'haver escoltat "L'hora del conte". I m'he trobat cansat, esgotat, fatigat... I no sé si estava fent la descompressió de la setmana o bé si em trobava malament per no haver-la fet prou bé.

De seguida m'he refet i he posat el metabolisme en posició "cap de setmana": demà ens llevarem més tard i anirem a un altre ritme.
I llavors he pensat que això de la descompressió podia ser una bona cosa per explicar al bloc.
I aquí ho teniu.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Espero que els nens de la biblioteca et deixessin despressionar del tot.

Des de la biblioteca d'Artés,

Bon cap de setmana

Eladi Martínez ha dit...

Gràcies, ent de la biblioteca d'Artés. I bones festes a tots!
Eladi