Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

5 de nov. 2011

Més música: els 4t 1a

Feia temps que havia sentit a parlar d'aquest grup català: els 4t 1a (Quart Primera). No havia sentit cap de les seves cançons, però sabia que feien un pop melòdic i un punt melancònic, que havien començat fent concerts a cases particulars "a demanda", que mica a mica havien anat guanyant notorietat, que la crítica i el públic cada cop els deixaven millor i que el seu cantant era un tipus calb però amb una barba pobladíssima (molt característic).
Un dia vaig posar-me el seu disc a l'Spotify de fons mentre treballava. I tot i que no hi vaig poder parar una gran atenció, la sensació va ser positiva i va confirmar les expectatives.
I llavors quan vaig saber que venien a Manresa, vaig decidir que no me'ls volia perdre.
I el concert em va agradar molt. Fan cançons amb un text relativament curt, amb unes estructures melòdiques delicades i agradables, bàsicament remarcades pel piano del Joan Canals, la secció rítmica per un expressiu baixista (Aleix Perdigó) i un bateria que feia poc que substituia l'original (no recordo el seu nom) i, tripulant la nau, el compositor, guitarrista i cantant Pere Jou amb una veu molt agradable, molt afinada i molt comunicativa.
Van anar desgranant les cançons del seu disc de debut "El món en un cafè" i van intercalar alguna versió de Radiohead o Els Pets. Va ser un concert que va anar creixent, que va anar convencent el públic i que va acabar en un punt àlgid i la gent entregada.
Em van agradar, m'ho van fer passar molt bé i no descarto tornar-los a veure l'1 de desembre al Voilà de Manresa.
Algú s'hi apunta?

És clar, primer necessiteu sentir-los, oi? Doncs aquí teniu una plana on podreu sentir unes quantes cançons i, el vídeo de la cançó "Doctor" que us poso aquí al bloc.
Espero que us agradin.

2 comentaris:

riki ha dit...

M'hi apunto! m'agraden, crec que pot estar molt bé.

Eladi Martínez ha dit...

Doncs a veure si res no es troça i podem anar-hi plegats... que l'últim va estar molt bé!
Siau!
Eladi