Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

16 de juny 2010

Noms de carrers

Dies enrere, quan vam passar el cap de setmana a Blanes, em va sorprendre tot circulant pel nucli urbà topar-me amb la Plaça de la Brisa.
A partir d'aquí m'hi vaig anar fixant i vaig trobar que, no gaire lluny d'allà, hi havia carrers amb noms tan suggerents com: carrer de la Pau, carrer de l'Esperança, carrer de la Salut, carrer de la Unió, carrer del Paradís...

I després vaig recordar com no fa gaire, a Calders ens van demanar que proposéssim noms per batejar una nova plaça. D'entrada l'Ajuntament oferia uns quants noms: plaça de l'11 de setembre, plaça del General Moragues, plaça de l'Era de Cal Feliu (nom que finalment va ser l'escollit)...
Jo vaig proposar plaça de la Convivència perquè és un lloc on es troben les famílies quan van a portar i buscar els nens a l'escola i a la sortida del Restaurant El Racó del Pou.

Potser mai no havia pensat gaire en això dels noms dels carrers. Sovint s'utilitzen noms de personatges famosos, de batalles, de llocs geogràfics, d'arbres, de muntanyes, d'oficis... I veure aquells noms que havien escollit pels carrers de Blanes em va fer pensar que hi havia tot un altre ventall de possibilitats per batejar els nostres carrers i, al mateix temps, expressar les millors intencions.

Que maco seria viure al carrer Optimisme, a la plaça de la Bona Sort o a l'avinguda de l'Amistat. O anar a portar un paquet al carrer de la Utopia o a la plaça Felicitat....
Ara que, si a mi em deixessin triar, jo voldria viure al carrer dels... Petons de Colors!!

3 comentaris:

Laura ha dit...

hi han noms de carrers molt xulus ai si en poguesim triar un cadascú.
A el tiroliro fan sortgos i per exemple un premi es el nom d'un carrer de Madrid

em sembla

adeu!!!!

Txetxu ha dit...

Salut germà!

Celebro que acabéssis els informes de final de curs!...això ens reporta als seguidors del teu bloc,varies lectures!!
Moltes vegades coincideixo plenament amb tot el que dius i m'és dificil enriquir l'article o participar-hi.

En aquest teu últim text,vull demanar-me una data(espai de 30 per 30 al Brasil)per construir el meu cantinho al carrer:
...Coherència...Senti comú...Lluita del poble organitzat...o si no queden"dates" en aquests carrers,em demano lloc a la Plaça del Seny i la Rauxa!!

Una abraçada molt forta Mestre!...ens trobem qualsevol moment per aqui...o per allà!...

Txetxu

Eladi Martínez ha dit...

Txetxu!
Celebro llegir-te i, si vols ens trobem al carrer de la Posta de Sol o a la plaça dels Grocs i prenem alguna cosa.
Tà?
Petons de colors!
Eladi