Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

2 de des. 2017

Serveis mínims: llaços grocs

Fa dies que anem amunt i avall amb els llaços grocs.
Però fa menys dies que em van passar un vídeo del pont de Calatrava de Barcelona, engalanat amb plàstic groc a banda i banda i em va semblar molt bonic: simbòlic, emotiu, eficient i senzill d'aconseguir.
Vaig plegar de treballar i vaig anar al súper a comprar bosses de deixalles grogues per engalanar casa meva: la barana i l'olivera amb 10 llaços de suport als 10 catalans que encara estan a la presó per culpa de les seves idees.



I encara fa menys dies, em van passar un bonic vídeo de la cançó "Tie a yellow ribbon round the old oak tree" (versió dels Dawn) que explica l'origen (si non è vero è ben trovato) de la tradició del llaç groc en suport dels presos.
Sembla ser que un home que havia estat condemnat a molts anys de presó. Davant d'aquest escenari li va dir a la seva dona que si podia refer la seva vida, ho fes. Quan va complir condemna, va contactar amb ella i li va dir que sortia i volia saber si ella havia refet la vida o encara l'esperava. Li va dir que si encara l'esperava li deixés un llaç groc penjat al roure de l'entrada. Va arribar al poble i no gosava mirar el roure per por de no trobar-hi cap cinta, però, quan va alçar la vista no va veure-hi un llaç... n'hi va veure desenes i desenes per totes les branques... I sembla ser que aquest és un possible origen del llaç groc.
Us deixo el vídeo:


6 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Eladi ets un crack!
P. d C.

Anònim ha dit...

Per quin delicte van condemnar al home de la història? Quants són “molts anys”?

Sabina Redondo ha dit...

Quina història més bonica Eladi!
Molt digna de la teva ploma.
Petons de colors!

Eladi Martínez ha dit...

Roger, no sé pas perquè em dius que sóc un crack...però gràcies.
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

pons007, crec que és més llegenda que fet històric i en qualsevol cas, no et puc donar una resposta documentada, però... posem-hi imaginació...
...posem que el van condemnar a 30 anys per provocar "tumultos" sobre un cotxe de la Guàrdia Civil, demanant a la gent que se n'anés a dormir a casa?
;-)
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Sabina, gràcies, però jo no m'he inventat pas cap història bonica, eh? Només vaig buscar l'origen de la cançó del vídeo que us vaig enllaçar i parlava d'això.
A reveure!
Eladi