Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

25 de jul. 2013

20 anys de música en català

El juny de 2013 la revista enderrock celebrava els 20 anys d'existència amb un número especial.
Entre altres coses feia un recull dels millors discos en català d'aquests 20 anys. Una grup de periodistes musicals ha fet una selecció dels discos més destacats, especificant els 10 millors de cada any i atorgant el títol honorífic de "millor disc de l'any" a un d'aquests 10.
Com que sóc un important consumidor de música en català vaig tenir curiositat per mirar quins eren aquests 200 millors discos dels darrers 20 anys i vaig descobrir que:

* Tinc 60 d'aquests 200 discos (un 30 % del total).
* Cada any he comprat algun dels considerats 10 millors discos de l'any excepte l'any 2005.
* Tres anys vaig coincidir en la meitat dels seleccionats i vaig arribar a tenir fins a 5 dels 10 millors discos (1994, 2003 i 2011). La resta dels anys el número de discos comprats (dels 10 millors) va oscil.lar entre 1 i 4.
* 7 anys vaig comprar el que va ser considerat el millor disc de l'any:
* La resta dels anys no vaig comprar "el millor", però us en selecciono un dels 10 millors que sí que vaig comprar:
He buscat un enllaç a una cançó (però no us diré quina...) de cadascun dels discos esmentats en aquesta notícia que podeu escoltar clicant a l'enllaç. Si teniu curiositat podreu saber una mica més quin tipus de música m'agrada.
I ja està.