Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

12 d’oct. 2011

Carregat de manies

Jo en tinc moltes de mànies: estic carregat de manies. Tinc un punt de maniàtic compulsiu i en sóc conscient. De fet una de les meves grans manies és per l'ordre i la classificació de les coses i per això vaig triar aquesta foto per il.lustrar la notícia, la d'aquest pobre nen que no pot jugar al sorral perquè es posaria malalt si li quedessin esbarriades les pales i galledes i prefereix tenir-les així d'ordenades i classificades.
A mi m'agrada tenir els llibres i discos ordenats per ordre alfabètic i classificats en una base de dades (tot i que ara tinc descuidada aquesta tasca per falta material de temps). També les fotos, per ordre cronològic. Faig el desglòs de l'economia domèstica de cada mes i miro quants diners ens hem gastat en cada concepte. I a final d'any faig una gràfica per veure quin mes hem gastat més i perquè.

Aquestes manies trobo que em són profitoses. Trobo abans les coses i em fan sentir més segur.
De fet, penso que totes les meves manies tenen una raó que les sustenta. Per exemple, m'agrada que el paper higiènic caigui pel cantó de la paret i no pel davant perquè penso que així baixa més bé. I m'agrada que en pengi un tros perquè així és més ràpid de trobar-lo, tallar-lo i utilitzar-lo.
El problema és que l'Anna normalment el posa sempre a l'inrevés: penja pel cantó de fora i el deixa "amagat" perquè fa més polit. I llavors és quan m'adono que sóc un maniàtic perquè veure que una altra persona ho fa a l'inrevés de com jo considero que s'hauria de fer em treu de polleguera.
I d'exemples us en podria posar uns quants més:
  • Quan em tornen el canvi, he de posar tots els bitllets del mateix cantó i ordenats de major a menor abans de posar-los dins de la cartera...
  • Quan vaig omplint el rentaplats he d'anar omplint els espais per als coberts per ordre sense deixar llocs buits i posar els plats de dins a fora al costat de la safata dels coberts...
  • Les agulles d'estendre he de deixar-les de manera que puguin córrer amunt i avall de l'estenedor i no pas de manera que quedin fixes...
  • No suporto deixar calaixos una mica oberts. M'agrada que estiguin tancats del tot. I les portes també...
  • Quan he de seure en un auditori, m'agrada fer-ho en una punta per poder-me aixecar i marxar sense molestar ningú...
I segur que en tinc moltes més. De fet, anys enrere em passava que em podia aixecar un o dos cops quan ja era al llit per comprovar que havia posat bé el despertador... I ara ja no em passa... o sigui que suposo que he millorat ;-)

Però em sembla que tots en tenim de manies d'aquestes. I potser a tots ens neguiteja quan les nostres manies són oposades a les de les persones amb qui convivim. I la gràcia està a controlar aquest neguit, a aprendre a conviure amb les manies oposades i anar fent la viu-viu, mantenint les que puguem i reprimint les que no.
Un joc d'adaptació. Com la vida mateixa.

10 comentaris:

riki ha dit...

Ho sento Eladi però pel què fa al paper de wàter estic amb l'Anna, que pengi per fora, però que pengi, eh! que va millor per agafar. Ben pensat soc un mixto del dos!
I qui no en té de manies?? Jo guardo les factures de llum, gas , telèfon...(estic segura que això em ve de la mare! jeje), de tant en tant entro les dades a l'ordinador però no arribo a fer les gràfiques que tu ni res, suposo que només és per consultar en cas de necessitat (encara que això mirant el compte del banc també ho sabria) en resum...manies (i en podria trobar moltes més, segur!)

Eladi Martínez ha dit...

Sí, Raquel, sí. Estic segur que tots en tenim una bona pila i serà interessant si alguns en comparteixen alguna aquí...
Fins aviat
Eladi

Susana A. ha dit...

Jajaja, jo també estic amb l'Anna, però el meu xic és dels teus :D
Tindre alguna mania està bé, les relatives a l'ordre són prou útils, supose que el problema és quan es converteixen en obsessions...

Eladi Martínez ha dit...

S.A., ja veig que això del paper de WC ha triomfat :D
Està bé que ens apareguin coses que ens facin riure... a aquest nivell les nostres manies no deuen ser gaire preocupants.
Nanit
Eladi

Tinet ha dit...

Fa molts anys, i durant molts mesos, la secció de cartes al director de La Vanguardia, va generar un debat sobre el tema del paper de WC. Tothom hi deia la seva. Jo també sóc dels de posar el paper al davant, tot i que en això no sóc gaire maniàtic. Sobre les altres manies, en compartim algunes, com les de guardar els bitllets per ordre, la dels calaixos i les de seure al darrera. Als avions, sempre demano passadís, també per no molestar, encara que això vulgui dir que em puguin molestar a mi.

Eladi Martínez ha dit...

Vaja, Tinet, no sabia que això del paper de WC ja havia donat tant de sí i em fa gràcia que sigui el fil al qual tothom s'agafa per fer el comentari de la notícia. En qualsevol cas m'alegro que hagi servit d'excusa per tornar-te a trobar per aquí.
a reveure.
Eladi

Mireia ha dit...

Que el paper de wc hagi donat tema és mig culpa teva!! Mira que començar per això! I aprofito per dir que estic amb l'Anna ;)
Per la resta, hi ha coses que no considero manies sinó simple ordre o comoditat, com seure a la punta, calaixos tancats... Entren ja més dins les manies això dels bitllets per ordre, penso jo...
Però no tots en tenim (jo sí).

Eladi Martínez ha dit...

Mireia!! Com estàs?!! Una altra que passa per aquí per agafar paper de WC!! Doncs vinga, emporta-te'n un rotlle i torna quan vulguis... que al picalapica sempre en quedarà algun d'emergència :D
És ben curiós això, a vegades fas una notícia pensant que potser hi participirà molt agent i ningú no diu res i, en canvi,en aquesta... no m'ho hagués pensat mai. Però s'agraeix, s'agraeix... Deu ser que tothom té manies i s'ha vist reflectit en l'article...
Cuida't i fins aviat.
Eladi

Roger ha dit...

Doncs si Eladi, és evident que tots tenim les nostres manies. Molt bona la reflexió, a més afegiria que com més grans ens anem fent, més es van accentuant les manies pròpies i la "intolerància", o poca comprensió, vers les dels demés!

Eladi Martínez ha dit...

Salut, Roger!
Almenys tu no parles del paper del WC... ;-)
... però segur que el poses com l'Anna... ;-)
Eladi