Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

16 d’abr. 2011

Indolència


INDOLÈNCIA...
M'agrada aquesta paraula, tot i que no m'agrada la sensació que descriu. Però ara estic així: tinc uns dies d'indolència...

Definició?
Qualitat d'aquell que no es dóna ànsia de res. (enciclopedia.cat)

Explicació?
Aquell estat de fluixera que et posseeix quan després d'un període d'anar molt de bòlit per una responsabilitat que tenia una data de termini, has aconseguit entregar-la i alliberes tota aquella tensió i de cop et trobes cansat mentalment i sense massa ganes de fer res.

Exemple pràctic?
Jo, aquests dies en que ja he entregat els informes de final de trimestre i de cop em trobo als vespres cansadíssim i sense cap ganes de fer res, tot i que tinc una bona llisteta de coses que he de fer. Però com que ara no tinc cap urgència de cap data i em trobo així, ho vaig posposant i em trobo amb dies poc productius.
Avui començo uns dies de vacances i espero que podré descansar, oxienar-me, reiniciar-me i deixar aquest estat d'indolència.

La imatge de la notícia és d'un quadre de Ramon Casas, titulat "Al.lota decadent". L'he trobada al blog aunqueseaceniza acompanyada d'aquest text:

Abandono, abulia, aburrimiento, acidia, apatía, dejadez, desatención, descuido, deserción, desgana, desidia, galbana, gandulería, holgazanería, inactividad, indiferencia, indolencia, negligencia, pasividad, pereza, poltronería, tedio, vagancia, vaguería...
¿Primavera?

Com va dir aquell: "... No hace falta decir nada más..."

6 comentaris:

Anna ha dit...

Indolència....la seva definició t´escau molt, tot i que darrerament l´estas abandonant, sobretot quan el Roc i l´Ona et fau treure de polleguera...ja, ja, ja,.......

Eladi Martínez ha dit...

No estic d'acord: el meu estat natural no és d'indolència. Jo sóc un home tranquil i reposat, però quan m'ataca la indolència... llavors és que no xuto...
És diferent!
Eladi

P.S. I quan el Roc i l'Ona em treuen d'osques... llavors ni home tranquil, ni indolent... llavors surt "la bèstia" ;-)

riki ha dit...

no se m'acut una imatge més descriptiva!!! genial!! jajaja
tranquil Eladi, quan et convingui reaccionar ja ho faràs, mentrestant...
bones vacances!!

Eladi Martínez ha dit...

Raquel, celebro que t'hagi agradat el quadre de Casas. I, per la resta, ja sabem tu i jo que és un estat passatger...
A reveure
Eladi

Mireia ha dit...

Indolència... no coneixia la paraula... ànsia de res (o de ben poc)
Tinc indolència elevat a l'enèsima potència per motius força raonables. S'haurà de remuntar...

Eladi Martínez ha dit...

Mireia,
deixa't posseir uns dies per la indolència. Ara potser t'ho pots permetre. Quan toqui posar-se les piles ja te les posaràs i tornaràs a anar als mil per hora.
Mica a mica tornaran a venir les ganes de tot i aniràs recuperant el teu caràcter.
El teu cos i la teva ment necessiten passar per aquesta fase d'abaixar el metabolisme. I és això (gestionar aquest estat passatger) o deixar-se ajudar per la química...
Ànims!
Eladi