Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

23 de nov. 2018

Black Friday

Avui és Black Friday i jo em quedo igual...
No hi ha cap part del meu cos ni del meu intel·lecte que s'activi en sentir aquestes paraules angleses i al·lucino amb tot el ressò mediàtic i comercial que se li intenta donar i en com d'aborregadament hi va caient més i més gent.
Com el Halloween... com el Thanksgiving day... i com tantes d'altres coses que adoptem sense qüestionar-nos res i acabem pensant que estan la mar de bé...

En fi, jo les castigo amb la meva indiferència i reblo el clau amb dues imatges per reflexionar:

Imatge de Bansky

Vinyeta de Luis Davila

4 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Totalment d'acord Eladi, són tot de coses importades de la tradició anglosaxona que els "botiguers" d'aquí ens "colen" per incrementar les seves vendes (aspiració totalment lícita, d'altra banda, tothom fa el què pot per augmentar els seus ingressos). Que la gent "piquem" o no, ja depen tan sols de nosaltres! Jo estic amb tu i de moment tampoc em diu res.

Eladi Martínez ha dit...

Doncs, si, Roger, tot és lícit, però a mi (i pel que veig, també a tu) no em barrufa gens...
Eladi

Judit Martinez Codorniu ha dit...

Doncs jo sóc una altra a la que li barrufa zero aquestes jornades.Al treballar en un lloc céntric durant molts anys he pogut escoltar les queixes de mil currantes que havien de treballar fins les 00:00 o 01:00 de la matinada per veure moltes persones passejar i sempre segons opinions dels volubles treballadors tampoc no veien massa increment en les vendes per enlloc de tancar a hora habitual,fer-ho a aquestes deshores....
Hi ha moltes teories sobre l'origen del Black Friday i no sé quina és la certa:
1/la primera és els descomptes que es feien els divendres en la venta d'esclaus.
2/la segona a l'absentisme laboral,als anys 50 l'endemà del dia d'Acció de Gràcies als EUA.
3/els col.lapses que es feien a les carreteres el dia després d'Acció de Gràcies però a Filadelfia.
4/per últim referint-se a l'estat de les vendes dels comerços minoritaris.Segons aquesta teoria l'endemà d'Acció de Gràcies les botiguetes començàven a registrar nombres negres en positiu i sortien dels nombres vermells.....
Total mil explicacions,cada any les varien,per mi la conclusió és la que plasmeu tu Roger i tu Eladi,tot i que és lícit que cada botiga intenti empendre qualsevol acció per destacar o per arribar de manera més divertida al consumidor,a mi res em fa moure i per més que,pressuntament,les coses estiguin més bé de preu(fet que debó qüestiono.....)encara em surt massa car si és quelcom que no necessito ni urgeix....
I em sembla ofensiu que es posi a una setmana de fets bonics i solidaris com el gran recapte d'aliments.....

Eladi Martínez ha dit...

Judit, no sé quin és l'origen de "la cosa" i la veritat és que no m'interessa gaire. Em preocupa més que ens hi sumem tots com a borregos, però, en fi, que cadascú faci el que vulgui.
Jo passo!
Eladi