Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

24 de gen. 2016

"Enginyers", un vell poema

Corria l'any 1994 quan vaig escriure aquest poema. Una companya de feina s'estava convertint en una bona amiga i puc dir que encara ho som.
Dies enrere vaig intercanviar correus amb dues altres bones amigues. D'aquelles que durant un temps vam compartir intensament bones experiències i que després la vida ha fet que només ens vegem mooolt de tant en tant. Però trobades en les que els somriures i la simpatia que flueix farien pensar que ens havíem vist el dia anterior. I parlant amb elles vaig recordar aquest concepte de l'amistat com un pont que ens uneix...
I avui he regirat les velles llibretes de poemes fins que l'he trobat.

Olga, Sabina, Àngels... i tots aquells amics i amigues que em vau deixar que us portés al sarró de la meva vida i que, tot i que ens vegem poc, sé que sempre hi sou... per a tots vosaltres aquest vell poema que potser formalment no és cap meravella però per a mi té un missatge molt bonic i molt potent:

ENGINYERS (13-5-1994)
Estem construint un pont
tan curt que, des dels extrems, 
podem donar-nos les mans...
...i no s'ensorra.

Tan sòlid, tan poderós,
que podem ben carregar-hi
anys de vida i de secrets...
...i no s'ensorra.

Tan bonic, tan delicat,
que bé podem convidar-hi
tot el món a visitar-lo...
...i no s'ensorra.

Estem construint un pont
que mai no estarà acabat,
però que mai s'ensorrarà.

3 comentaris:

Olga ha dit...

M'ha agradat molt tornar a llegir el poema, Eladi. Fa una bona colla d'anys, i la veritat, és que sembla que era ahir. Els bon records no s'obliden i per descomptat que el pont no s'ensorra.

Sabina Redondo ha dit...

M'ha tocat el cor el teu poema, Eladi, senzill i planer, profund i emotiu alhora, com tu mateix. Al 1994 encara no ens coneixíem així que valoro especialment formar part de la teva vida, com tu mateix en formes part de la meva. Així que el pont, lluny d'ensorrar-se és una via de comunicació viva entre aquells que ens estimem, com el petons de colors que sempre compartim.

Eladi Martínez ha dit...

Olga, Sabina, em sento orgullós de compartir aquests records i sensacions amb vosaltres i de tenir-vos sempre a prop per lluny que estiguem.
Petons de colors!

Eladi