Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

28 de febr. 2015

Valoració del nou mòbil

Fa gairebé 2 mesos que tinc el mòbil nou i tinc ganes de fer una petita valoració del canvi.
Des que tinc el nou mòbil n'he estat molt més pendent del que estava de l'antic, però hi ha unes quantes circumstàncies que m'hi han empès. Han coincidit en el temps algunes circumstàncies especials que han fet que el tingués engegat molt més del que el tenia abans. Principalment que l'Anna va estar molts dies a Barcelona, cuidant la seva mare i jo estava amb els nens a Calders o Manresa. També vam tenir el veí ingressat i va morir el pare del Pablo, que va passar uns dies a Sabiñanigo. Tot això va fer que jo diàriament estés enviant i rebent missatges i molt més pendent del mòbil.
Malgrat tot, puc dir que quan som tots a casa, continuo apagant el mòbil i me'n despreocupo i estic content de fer-ho.

De grups de Whats me n'he subscrit a pocs i a efectes totalment pràctics, mentre que he declinat la possibilitat de subscriure'm a d'altres on crec que no en trauria massa utilitat i en canvi em provocarien molta distracció. Penso que els grups de Whats poden ser molt útils, però també poden ser molt "tontets" si no són útils. I estic content de continuar sent una mica selectiu en aquest aspecte.

He utilitzat la càmera de fotos del mòbil, tant per fer i enviar fotos de "logística familiar" com per deixar testimoni d'activitats de l'escola quan m'havia deixat la càmara.
I he utilitzat la connexió a internet per enviar-me aquestes fotos al correu electrònic i després poder-ne disposar. Això ha estat molt pràctic i beneficiós. Però no m'he configurat el meu correu habitual per rebre els missatges al mòbil perquè en un primer intent em va donar dificultats i perquè no ho considero una necessitat (això em faria massa dependent del mòbil)

Fins i tot he utilitzat la gravadora de veu per enregistrar una cançó que vaig composar pel grup de caramelles i poder-la compartir amb els cantaires del grup. Això també ha estat al.lucinant.

He seguit utilitzant la ràdio com ja feia amb el mòbil antic.

M'he descarregat algun joc i alguna aplicació però les he utilitzat molt rarament i alguna fins i tot l'he eliminat, veient que no responia a les meves expectatives o necessitats.

He reduït notablement la factura telefònica.

O sigui que en resum estic content del canvi i només espero seguir mantenint el control i evitar fer-me més dependent del compte del meu supertelèfon.

4 comentaris:

Mª Dolors ha dit...

Un cop més tenim algunes opinions iguals: aquests nous mòbils van bé però hi ha persones que en fan un mal ús, doncs estan més pendents del mòbil que no pas del que tenen al costat.

Anònim ha dit...

Jo els grups de whattsapp els tinc tots silenciats, i es en alguna ocasió puntual quan activo el so.

Roger Berenguer ha dit...

Molt bé Eladi, veig que vas aconseguint fer servir el mòbil racionalment.
Coincideixo amb tu en què el 90% de grups de Whatsapp són, com tu dius, "tontets". Poden tenir la seva utilitat puntual, però la gent els utilitza per una funció que no toca. És com quan es va generalitzar el correu electrònic i l'internet d'alta velocitat, tothom a enviar videos, fotos i escrits "xorres" per mail. Ara és el mateix via whatsapp, la qual cosa demostra la infinita imbecil·litat de l'ésser humà. Com diu en pons007, jo també tinc TOTS els grups silenciats (perquè si te'n dones de baixa o t'esborres, de seguida et comencen a demanar perquè ho has fet, que no t'hi trobes bé al grup, que si t'has enfadat... Davant de tantes explicacions, silenciat i a córrer.
Mare meva si que m'he "enrotllat". En fi, Eladi moltes felicitats per l'ús responsable del mòbil i pels teus 4.. anys! Per molts anys!

Eladi Martínez ha dit...

Mª Dolors, pons007 i Roger, em sembla que coincidim amb el més bàsic... El mòbil com més estona estigui absent de l'escena... millor. Quan faci falta, li traiem totes les potencialitats, però quan no sigui necessari... guardat i tancat.
A reveure!

Eladi