Recupero avui una notícia de la col.lecció "Reflexions educatives amb.." (José Maria Toro, Roger Schanck, Montse Pedreira, Richard Gerver...). En aquest cas em faig ressò d'una entrevista de "La contra" de La Vanguardia de l'11 d'octubre de 2013 que una companya ens va fotocopiar i ens va repartir a uns quants. Aquests dies, endreçant papers del curs, he trobat aquesta fotocòpia i en destaco els titulars més interessants.
Francisco Mora és doctor en neurociències i expert en neuroeducació i el seu darrer llibre es titula "Neuroeducación: sólo se puede aprender aquello que se ama" (Ed Alianza).
Idees principals:
1.- Només es pot aprendre allò que s'estima.
2.- La curiositat és l'única clau que obre la porta de l'atenció.
3.- Ensenyar significa emocionar, evocar l'atenció dels alumnes des de dins. Un mestre ha de ser provocador i despertar la curiositat. La curiositat encén l'emoció i l'emoció obre la porta de l'atenció que ens permet aprendre i memoritzar.
4.- Una aula amb grans finestrals, ben ventilada, amb una temperatura adequada i amb llum natural està demostrat científicament que produeix millors rendiments entre els alumnes. Tant com que les classes estretes i amb poca llum potencien l'agressió i la depressió.
5.- Fem massa hores d'escola, deures i extraescolars. Els nens fins als 8 anys haurien d'estar jugant perquè el joc és la disfressa de l'aprenentatge.
6.- L'exercici físic és el responsable de la creació de noves neurones i és fonamental fer-ne de nen per ser un adult sa.
7.- No hi ha res del que jo pensi, raoni o decideixi que no tingui una base emocional. No hi ha raó sense emoció.
13 d’ag. 2014
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Un article molt interesant i amb molta rao
Gràcies, "anònim", celebro que l'hagis trobat interessant.
Eladi
Publica un comentari a l'entrada