Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

8 de nov. 2013

El bumerang de la generositat

Al claustre final del curs passat ens van preparar una activitat anomenada "Emocions que es valoren i Valors que emocionen". Seguint l'ordre alfabètic, a molts ens va tocar una paraula d'aquest àmbit (emocions i/o valors) sobre la qual havíem de reflexionar i acabar fent una petita exposició davant dels companys.
A mi em va tocar la "G" de la GENEROSITAT i vaig dir més o menys el següent...

Vaig començar dient que al meu cicle (Cicle Mitjà) la paraula "generositat" s'escrivia amb "K" perquè aquesta és la lletra de la unitat de xarxa informàtica on compartim recursos i materials i els deixem a l'abast de tothom.
Després vaig passar a enumerar alguna cosa de cadascún dels components del cicle (Rosa, Pietat, Yuni, Carme, Anna i jo mateix) que havia fet generosament per als altres, demostrant que a Cicle Mitjà tots érem generosos els uns amb els altres.
Llavors vaig explicar que si algú no era generós (hi ha gent a qui no agrada compartir les seves coses o n'és molt gelós) havia de pensar que la generositat era com un bumerang i que, en el cas del nostre cicle, quan llençaves un bumerang de generositat, tard o d'hora te n'acabaven tornant 5. Per tant, fins i tot egoísticament sortia a compte ser generós.
Vaig acabar donant les gràcies a les meves companyes per la seva generositat i animant tothom a ser generós amb els companys.

I ara no fa gaires dies vaig pensar que aquest era un concepte maco i interessant i que em semblava que encara no ho havia explicat aquí al picalapica.
Ara ja no ho podré dir.
Tot i que... també he recordat un article (febrer 2013) que tractava una mica aquest tema: "L'egoisme de l'altruisme".