Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

13 de març 2013

Formació dels "NÀUFRAGS"

Els qui em coneixeu ja sabeu que tinc una mica de vocació d'arxiver i la mania obsessivo-compulsiva de deixar constància escrita de moltes de les coses que em passen i de guardar-ne records històrics.
Per això cada any, quan omplo l'agenda del nou any amb els sants i aniversaris, també hi apunto dates històriques i en el dia 13 de març hi posa:

13 de març de 1997: FORMACIÓ DELS NÀUFRAGS.

He anat a buscar les llibretes on guardo totes les coses apuntades i us transcric aquesta entrada de fa ... 16 anys!:

"Dijous passat, 13-3-97, vaig tocar-li al Josep Vacas algunes de les "cançons" que he fet. Li van agradar molt i vam mig-formar un grup d'assaig amb ganes d'anar fent cançons, retocar lletres i músiques i anar-les gravant al multipistes.
Ja veurem en què quedarà... però va ser una tarda molt maca!"

Fins al 3-7-97 no hi ha una altra entrada relacionada que diu:

"El Josep ha proposat com a nom del "grup" NÀUFRAGS"

I aquest nom va sortir d'una llista de 180 (!) noms d'entre els quals havíem pre-seleccionat: "Els dosos", "Cap-i-cua", "Sona de nassos", "Tres amb tu", "Amens", "Galtes tortes", "Donants de sons", "Punts suspensius", "Carregats de romanços", "Socis", "Parescuts", "Gendres tendres", "Nyaps", "Gargots", "Sense solfa", "Indis pensables", "Casolans" i "Quart creixent"...

Em sembla que vam triar el millor, no?

I per celebrar aquest inici històric d'una història tan maca de la qual ja he parlat en altres entrades ("Josep Vacas i Nàufrags" , "Naufragi d'octubre"), una cançó que no havia penjat mai al picalapica, que era de les primeres i que a mi m'agradava molt: "Cançó 1".
Espero que us agradi!


8 comentaris:

riki ha dit...

de totes totes el nom escollit és el millor, rodó!
i la cançó...no sabria explicar perquè però m'emociona,de fet m'ha fet plorar. ja sabem que la música ens evoca records que estaven allà però que no teniem presents.
no sé si és la cançó o és el fet de pensar en "nàufrags" i pensar lo important que va ser per tu, i que es va acabar.i que s'acabes no seria un problema però si en aquesta ocasió, perquè el final va implicar més d'un "adéu".
una abraçada germanet! i la cançó molt maca!

Roger Berenguer ha dit...

Crec que cada any ho dic també, però com que jo no tinc la vocació d'arxiver i l'edat comença a pesar, doncs que no ho recordo... però em fa molta il·lusió que el grup es gestés el dia del meu Sant, és bonic recordar tants i tants bons moments... I la Canço 1, genial. I el no també crec que va ser el més encertat!!! Felicitats a tots dos, Josep estiguis on estiguis et recordem!

Eladi Martínez ha dit...

Raquel, gràcies pel comentari i el sentiment!
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Roger, gràcies pel record i pel somriure i... felicitats pel teu sant (gairebé se'ns passa! i això que sabia que tot era el mateix dia).
Eladi

Miles ha dit...

Què he de dir?

La cançó, els records, la "mala gent",...

Sembla que no ha passat el temps...

Felicitats pel nom triat i felicitats per tornar a recordar-nos aquells dies tan captivadors.

Una abraçada a tots dos!!

Miles

Eladi Martínez ha dit...

MILES, la "mala gent", "el sheriff de Sant Joan", "feu la 37", els "petons de colors"... i un dia a Sitges amb les guitarres i les fires al carrer...
Gran part de la nostra amistat va créixer per culpa dels Nàufrags...
"i lo bé que ens ho vam passar??" Que nos quiten lo bailao!!!

Gràcies per tot!
Eladi

Miles ha dit...

Un dia a Sitges i també al càmping Creixell.... i a casa teva... i a casa meva...

Com "flipaven" els veïns!!

Bon naufragi de cap de setmana...

Petons de colors

Miles



Eladi Martínez ha dit...

Igualment per a tu, Miles, bon naufragi i petons de colors.
Eladi