Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

2 d’abr. 2011

Un vídeo dels MANEL

Vaig descobrir els MANEL el febrer del 2009. Crec que no havia sentit pràcticament cap cançó, però si llegit i escoltat un munt de comentaris elogiosos i tenia ganes de descobrir-los. Vaig enredar el Pablo i vam anar al concert del Kursaal. Ell em va demanar:
- Però, què anem a veure?
- No ho sé massa. Fan una música entre pop i folk... Però diuen que són molt bons.

I el concert no ens va decebre. Ens va agradar molt i poc després em vaig comprar el disc "Els millors professors europeus", just quan el fenomen Manel començava a despegar i es van acabar fent famossíssims.
Ara han tret nou disc "10 milles per veure una bona armadura", després d'un llarg període de silenci absolut des que van acabar la seva exitosa gira i mentre preparaven aquest segon disc.
L'he comprat, l'he escoltat una mica i he llegit algunes crítiques a les quals em sumo: han fet un molt bon disc, farcit de bones cançons.

Fan unes cançons narratives, com petits contes, de caràcter costumista, plens de llargues i enginyoses frases a cavall entre la bellesa i la ironia i defugint les tornades o "estribillos" fàcils. I aquesta riquesa dels textos es veu acompanyada per uns arranjaments i unes músiques molt adients. Cada cançó és una petita obra d'orfebreria musical que cal degustar amb calma i atenció.

Però el que us deixo avui és una petita joia perquè el primer videoclip que he vist d'aquest disc, el de la cançó "Aniversari", és un curtmetratge deliciós. Descriu perfectament el que explica la cançó, amb unes imatges boniques i espectaculars (es nota que hi ha pressupost).
No us en vull parlar massa, només us demano que el mireu. Dura uns 8 minuts, però val molt la pena.
... I si no us agrada, us torno els calés... ;-)

5 comentaris:

riki ha dit...

fa temps que en sento parlar, el ramon em deia que eren bons i jo pensava: pse... però realment no m'havia dedicat a escoltar-los. Fa dos dies vaig entrar al youtube i vaig començar a disfrutar-los, els trobo genials!! m'encanten!! a veure si algun dia puc veure'ls en directe. De moment vaig a veure el videoclip que has penjat.

Eladi Martínez ha dit...

Doncs mira, comparteixo el criteri del Ramon... (encara que discrepem amb Els Amics de les Arts...). Ja em diràs què t'ha semblat el vídeo.
Eladi

riki ha dit...

GENIAL!! no crec que deixi indiferent a ningú!!!

Anònim ha dit...

perqueno: Comparteixo la vosgtre opinió, Una Historia d´amor bonica i ben explicada.
aqui no li agradaria figir d´aquesta forma, No.....

Eladi Martínez ha dit...

Raquel, "Anònim" (no podem saber qui ets??)
celebro que us hagi agradat.
Sempre em fa il.lusió quan em comenteu que us ha agradat una cosa que us he presentat al bloc i que potser hauríeu tardat més a descobrir. M'agradar contribuir a estendre el coneixement d'aquestes coses maques i/o interessants.
A reveure
Eladi