Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

5 de març 2017

Els millors concerts de la meva vida

Dies enrere vaig enganxar un programa de ràdio on trucava la gent i explicava quin havia estat el millor concert de la seva vida... Moltes de les experiències eren de concerts d'estrelles internacionals (Springsteen, U2...) o lligades a moments especials de les vides dels que ho explicaven...
Em va agradar escoltar les diferents anècdotes i després em vaig preguntar a mi mateix quins han estat els millors concerts de la meva vida...

Ara mateix diria que el millor ha estat el del Ramon Mirabet a la Sala Apolo de Barcelona (10-3-2016), el de presentació del seu darrer disc "Home is where the heart is"... Hi vaig anar amb el Pablo, vam sopar junts a Barcelona abans d'entrar al concert, vam disfrutar moltíssim, vam ballar moltíssim, vam cantar i cridar, vam comprar el disc i vam sortir amb un "subidon" molt guapo... Jo encara hi anava amb la mà enguixada i el recordo com una experiència molt intensa i molt guapa...

Altres concerts dels quals guardo molt bon record:
  • Més d'un concert del Dani Flaco a la sala Voilà de Manresa, amb el Pablo (2012, 2013, 2014...), gaudint i cantant les seves cançons i rient dels comentaris del Pepo López i el mateix Flaco entre cançó i cançó. Hem passat molt bones estones als concerts del Dani Flaco...
  •  El primer concert de Els Amics de les Arts, amb l'Anna, al Sielu de Manresa (novembre del 2010, després que en 2 concerts anteriors m'hagués quedat sense entrades). En tenia moltes ganes i m'ho vaig passar molt bé!
  • El concert del Quimi Portet a l'Aula 2000 de Manresa, de la seva primera gira en solitari després de la dissolució de El Último de la Fila (devia ser el 1998 o 99). Sempre és un plaer gaudir dels directes del Quimi Portet i els seus músics, i veure com gaudeixen sobre l'escenari i encomanen la seva passió per la música. Vaig anar-hi amb el Josep Vacas i recordo especialment els llums de Nadal penjats dels micros i el fet totalment inaudit que el Quimi s'emportés tot el públic a la mitja part al Bar Stars a prendre alguna cosa...Mai no he vist res igual...
  • Els fantàstics concerts dels primers Convidats (Només Jordi Ribot i Xavier Serrano) cada divendres al vespre al restaurant El Celler de la Baixada dels Drets de Manresa (devia ser cap al 1995, 1996...). Hi havia anat amb l'Anna, amb el Josep...i havia repetit moltes vegades perquè ens ho passàvem moolt bé. Les cançons acústiques i elegants, versions i temes propis, salpebrades amb els comentaris divertits dels dos artistes en interacció constant amb el públic... Hi havia tanta complicitat que no podíem parar de somriure... Quins records!
Aquests són dels que guardo millors records, pero hi ha hagut altres concerts on m'ho he passat molt bé: el del Quartet Mèlt (Kursaal de Manresa, 2016), el de Joan Rovira (Voilà de Manresa, 2015), algun del Damià Olivella amb la seva ànima de bluesman (Voilà de Manresa, 2015), algun dels Dire Straits o el Mark Knopfler en solitari a Barcelona, els de SAPO al voltant de l'any 2000 en diferents escenaris, algun de Sau, Lax'n'Busto o Sopa de Cabra en els anys d'explosió del rock català...

Finalment acabo amb unes anècdotes:
  • el primer concert al que tinc constància d'haver assistit és el de Hombres G a la discoteca Kronos de Manresa (potser el 1988)...Quin debut!
  • guardo un gran record de dos concert en que no hi he estat de públic, sinó dalt de l'escenari. L'actuació dels Nàufrags al Sielu de Manresa (9-7-1999) i el meu concert en solitari al Centre Cívic de Calders (23-1-2010). I amb aquestes 2 fotos acabo aquesta notícia:


5 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Ha estat un plaer també compartir-ne alguns d'aquests amb tu! Recordo algun dels Convidats al Celler, el del Damià Olivella, els de Nàufrags i els del boom de Sopa, Sau, Pets, Lax... Sempre és un plaer escoltar música feta en directe i amb bona companyia!

Anònim ha dit...

A pocs concerts he anat, serà perquè sóc poc musical.

Eladi Martínez ha dit...

Roger, i tant! Un plaer que tots dos sabem apreciar i que hem compartit algunes vegades... I segur que encara ens en queden més...
Fins aviat!
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

pons007, per sort, cadascú té les seves passions i aficions i no tots tenim les mateixes...
Eladi

Roger Berenguer ha dit...

I tant que ens n'han de quedar més!