Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

20 d’abr. 2015

Els dibuixos de Ferran Costa

Ferran Costa Duran, dibuixant i il·lustrador.
Nascut a Manresa l'any 1954, va estudiar dibuix a l'acadèmia JOSSO i a l'acadèmia de còmic del Prat de Llobregat, però el millor Mestre va ser el seu pare. Anualment ha fet exposicions arreu de Catalunya.
Ferran Costa és un gran il·lustrador que fa servir l'anècdota per donar alegria a la seva obra amb tota una galeria de personatges (gats, gossos, ratolins…) que es converteixen amb la seva marca de fàbrica. Les obres de Ferran Costa són entranyables i delicadament delicioses, perquè són la part viscuda d'un paisatge real vista amb una mirada plena de detalls i reafirmada amb un excel·lent dibuix. (aquestes breus notes biogràfiques les he manllevat d'internet).


Jo vaig descobrir aquest artista de manera totalment casual. Un dia que vaig anar a portar els nens de la meva escola d'excursió a l'Escola d'Art de Manresa (taller de ceràmica) hi havia exposada una col.lecció de dibuixos seus i en vaig quedar totalment enamorat.

I aquest cap de setmana al Congost, en el partit de la Bruixa d'Or, hi havia una promoció per quedar-te amb una reproducció d'un dibuix que Ferran Costa havia fet del pavelló del Congost en un dia de partit. No ho vaig dubtar ni un moment i vaig quedar-me'n una còpia que ja he penjat al despatx.


Després vaig pensar que em venia molt de gust fer difusió de l'obra d'aquest dibuixant, vaig buscar-lo pel facebook, vaig contactar-hi i vaig aconseguir el seu vist-i-plau o sigui que, sense més preàmbuls, us deixo una selecció dels seus magnífics dibuixos que he trobat per internet i que estic segur que us agradaran tant com a mi (els primers són de Manresa, després n'hi ha de Barcelona i encara de Premià de Mar). Alguns estan extrets d'un calendari que va editar per a l'Ajuntament de Manresa l'any 2012 dins dels actes de "l'any europeu de l'envelliment actiu i de la solidaritat entre generacions", promogut per la regidoria de Gent Gran.



















7 comentaris:

Anna ha dit...

Felicitats!!! Preciosos i amb molt de tacte i tants detalls...magnífic..

Roger Berenguer ha dit...

Són molt macos, bona descoberta Eladi! ;-)

Eladi Martínez ha dit...

Anna i Roger, gràcies pel reconeixement. És un artista manresà però relativament poc conegut i em va semblar que valia la pena fer difusió de la seva obra.
A mi m'agrada moltíssim l'estil del seu dibuix i pel que estic veient, sou uns quants els que compartiu el meu gust.
Eladi

Ibèria ha dit...

M`ha fet molta il-lusió llegir els comentaris dedicats a Ferràn Costa, jo el segueixo al facebook, un dia vaig veure una làmina que em va agradar molt, no era gens cara i ell mateix em va posar en contacte amb una imprenta de Manresa que me la va fer arrivar. També tinc el calendari de Premià, del qual he enmarcat totes les làmines. Es un artista, que alegra la vida. A tots els dibuixos hi veus l'art i la tendressa .

Eladi Martínez ha dit...

Ibèria, que ve que coincidim en el gust pels magnífics dibuixos del Ferran Costa!
Una abraçada!
Eladi

Unknown ha dit...

M'encanta moltisim

Eladi Martínez ha dit...

Anònim, són uns dibuixos preciosos, tendres i plens de detalls!