Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

10 de maig 2014

Davant la pregunta “I jo, què puc fer?” (Antoni Bassas)


Avui he trobat un article de l'Antoni Bassas al diari ARA que m'ha semblat molt interessant i admirable.

En unes poquetes ratlles donava uns consells que trobo molt encertats i lúcids respecte de l'actitud amb que s'han d'enfrontar les dificultats de la vida.

A veure què us sembla...


Davant la pregunta “I jo, què puc fer?”
(Antoni Bassas, 
diari ARA, 10-5-2014)

Uns estudiants de periodisme de la Rovira i Virgili, a Tarragona, em pregunten angoixats pel seu futur professional. Davant la precarietat i l’atur, “Què puc fer, jo?”. Els responc que, per començar, la pregunta és correcta. Tu pots fer. Busca objectius que et superin, lectures que t’inspirin i companys amb qui jugar però també debatre. Cultiva la teva sensibilitat, no bescanviïs la teva condició de ciutadà per la de consumidor. Forma la teva opinió i defensa-la. Troba la treva pròpia veu. Escriu. Digue’t qui t’agradaria ser. Sigues exigent amb tu mateix. Queixa’t poc i ajuda tant com puguis. Recorda que cap generació no ho ha tingut mai fàcil. Somriu i somriu-te. I si tot això que et dic et sembla naïf, no em facis cas. Però crec que t’equivoques.