Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

3 de jul. 2017

"El Comitè" (2a part)

La imatge que il·lustra aquesta notícia és la que tenim com a imatge de perfil del grup de Whatsapp dels membres de la candidatura del Comitè sindical.
És un fragment del quadre "Il quarto stato" de Giuseppe Pellizza, molt famós perquè apareix als crèdits inicials de la pel·lícula "Novecento" de Bertolucci.
Inicialment s'havia de titular "El camí dels treballadors" i té un fort contingut simbòlic de revolta de les classes populars.

Suposo que per aquest simbolisme el Jaume la va escollir per posar d'imatge del nostre grup i, per a mi, quedarà eternament lligada a les hores que he compartit amb els companys de la candidatura tramant i gestant aquesta "gamberrada" tan creativa i divertida.
Va sortir com una d'aquelles bajanades que es diuen per dir, però em va agafar en un moment d'enamorament amb el recent conegut món del "cinema" a través de la "productora" que m'havia tret del barret de copa: "Kino T. Feina".

A partir de la imatge dels crèdits inicials de "Reservoir Dogs" i una broma de doble sentit, em vaig animar a crear un guió per filmar un espot electoral.
La idea sobre paper feia molt bona pinta, però pensava que no ho tiraríem endavant per diversos motius: per la vergonya que podia tenir la gent a sortir en un vídeo, per la moltíssima feina que teníem en aquell estressant final de curs, per la gran dificultat de quadrar horaris i trobar moments coincidents per a 10 persones amb realitats molt diferents...
Però els planetes es van alinear i tothom s'hi va engrescar i va fer mans i mànigues per trobar els moments de poder coincidir i fer-ho realitat.

Ha estat molt divertit, ha estat entranyable, ha estat valent, ha estat emocionant... percebia la suma de sinèrgies que em permetien tirar endavant el projecte i fer-lo realitat.
Ho escric i encara em meravella que, amb la feinada que teníem, haguem escollit voluntàriament emmerdar-nos encara més i sacrificar una part de temps individual en benefici d'un projecte comú.
I sense tenir-ne ni idea, amb el poc temps que hi hem pogut dedicar i amb el risc d'haver-ho enregistrat gairebé tot en preses úniques (perquè no hi havia temps material de fer repeticions), ha quedat prou bé... Molt bé, m'atreviria a dir.

MOLTES GRÀCIES A TOTS: Montse E. (la primera a engrescar-te), Imma, Montse C., Jaume,  Tània (que vas acceptar l'encarrec de fer-nos de càmera i et vas sumar al projecte), Gemma, Pep, Sònia, Mireia... 

Estic superorgullós del que hem fet i superagraït de la manera com us hi heu sumat. Em sento un privilegiat per haver pogut tirar endavant aquest projecte al vostre costat.


Només una última cosa per si algú ha arribat fins aquí sense idees prèvies: aquest és vídeo és la segona part d'una història. La primera la podeu trobar aquí: "El Comitè" (1a part)

I no m'enrotllo més. Us deixo el vídeo enllaçat!
Espero que tothom el gaudeixi tant com jo!

6 comentaris:

Anna ha dit...

Felicitats, molt bona feina!!!

Carme ha dit...

Esperava la segona part amb molt entusiasme per veure quina broma ens vendríeu. Vaig riure molt i m'ho vaig passar molt bé. Sou únics!!! I tu ets un crack!!! La capacitat d'il.lusionar-te i d'encomanar la teva il.lusió no té límits. Felicitats per la feina i per ser com ets.

Roger Berenguer ha dit...

Molt bo Eladi! 😘😘

Eladi Martínez ha dit...

Anna, moltes gràcies!
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Carme,
cara quins elogis... em faràs posar vermell!
Celebro que hi hagués expectativa i que després hi hagués rialles i diversió. Aquesta era la idea: passar-nos-ho bé nosaltres i fer-ho passar bé als altres.
Bon estiu!
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Roger, moltes gràcies!
Eladi