Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

2 de gen. 2011

Bons propòsits

Mai no m'havia plantejat això tan típic dels bons propòsits de cara al nou any. Allò de "m'apuntaré a un gimnàs per fer esport", "m'apuntaré a una acadèmia per aprendre anglès", "faré règim per aprimar-me"...
Aquest cop però, després de anar percebent com perdia visió a passos agegantats i de confirmar-ho en una visita a l'oculista he d'intentar fer-me un seriós propòsit. I, ja posats, he fet una llisteta per veure si sóc capaç d'aconseguir-ne alguna cosa de profit.
Intentaré...

1.- Dormir més hores cada nit.
2.- Mantenir la mitjana de 9 notícies mensuals al meu bloc...
3.- ...però procurant no fer-les tan tard de matinada i que això no em faci anar a dormir tan tard.
4.- Augmentar la meva contribució a les tasques domèstiques (ara que sé fer anar la rentadora i l'assecadora) ;-)
5.- Recuperar l'hàbit de lectura i anar despatxant els llibres que tinc a la tauleta de nit sense haver-los d'acumular tots per a les vacances d'estiu...
6.- ...però sense que això suposi llegir de matinada i anar a dormir molt tard.
7.- Mantenir l'hàbit d'escriure de tant en tant a la llibreta que tinc a la tauleta de nit...
8.- ...però sense que això suposi que se'm facin les tantes de la matinada amb el boli a la mà.
9.- Mantenir l'assistència periòdica a concerts de música en directe.
10.- No perdre el seny i els nervis quan el Roc i l'Ona fan marranades, contesten, no creuen o qualsevol actitud similar que massa sovint em fan saltar l'automàtic i creuar-se'm els cables (sí, sí, jo que sóc tan tranquil i tinc tanta paciència, a vegades en la intimitat de casa em transformo en un energumen temporal).
11.- No quedar-me tan aïllat en les meves coses (la meva guitarra, el meu bloc, els meus llibres, els meus escrits, la meva feina de l'escola...) i ser més comunicatiu amb els de casa.

* Ja no escric allò de fer esport perquè ho veig dificilíssim d'aconseguir, però que consti que m'agradaria i que sé que seria perfecte per a la meva salut.

En fi, rellegeixo el que he escrit i m'adono que alguns són desitjos una mica contradictoris i que a priori no sembla una empresa fàcil. Però també m'adono que són coses beneficioses per a la meva salut física i mental, per a l'autoestima personal i per a la higiene emocional familiar o sigui que... a veure si sóc capaç de relativitzar, prioritzar, redistribuir...

Sé que és difícil canviar a partir de certes edats i sé que no canviaré, però es tracta de millorar i polir cosetes sense renunciar a ser tal i com sóc.
En fi, si més no, a veure si sóc capaç d'aconseguir anar a dormir més d'hora i dormir més hores que, de fet, és el que ha propiciat tota aquesta notícia.
De moment acabo d'escriure aquesta notícia a la una tocada de la matinada... Bufff!! Això costarà!!!

2 comentaris:

mdsalvador ha dit...

Eladi, Sino et conegues diria que me equivpcat de bloc. Tu no tens força de voluntat? No será tan! Una abraçada i anims! no será tan greu pro aquets proposit de dormi mes horas es molt bó Mª D.S.

Eladi Martínez ha dit...

Mª Dolors, tu ja saps que a certes edats és molt difícil canviar. Per això penso que no canviaré pas com un mitjó ni de la nit al dia, però si puc anar millorant alguna coseta mica a mica... tot això que tindré... però no serà fàcil.
Eladi