Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

14 de març 2010

Recomanació musical: ELS AMICS DE LES ARTS

Fa poc que m'han regalat un disc que escolto i escolto i de moment no només no em cansa sinó que em fascina i m'agrada cada dia més. El disc es diu "BED AND BREAKFAST" i és d'un grup català que es diu ELS AMICS DE LES ARTS.
Vaig descobrir-los deu fer cosa d'un any perquè amb la revista Enderrock regalaven el seu anterior disc ("Castafiore Cabaret") que ja em va sorpendre molt gratament amb cançons com "A vegades", "Exercici seixanta" o "El Codigo Da Vinci", però és que en aquest disc s'han superat àmpliament.

Tornades enganxoses d'aquelles que et descobreixes taral.lejant durant tot el dia, melodies i harmonies molt ben trobades, total compenetració entre música i lletra, diversitat de registres musicals i, sobretot, unes lletres divertides i enginyoses que et fan arrencar somriures entremig de les cançons.

Si aneu al seu MySpace podreu escoltar unes quantes de les seves cançons i estic segur que em donareu la raó.
D'entrada hi ha el single "Jean-Luc" que explica una nit amb grans expectatives en que no acaba passant res. I després hi ha algunes cançons que m'agraden especialment:
* "4-3-3" en que presenten una alineació futbolística de totes les virtuts que utilitzen per lligar (de porter una cuirassa per si m'enduc una carbassa, de centrals la prudència i la paciència...).
* "Les meves ex i tu" amb uns bonics jocs de veus a la tornada i el concepte divertidíssim del "planeta piruleta".
* "L'home que treballa fent de gos" amb una història quotidiana molt interessant amb un antiheroi a qui no li va malament del tot.
* "Els binocles d'en Pere" que descriu una noia perfecta amb una melodia i un joc de veus molt bonic.
* "Armengol" un exercici lingüístic i una divertida cançó farcida de noms d'animals que no fan referència a animals (un ull de poll, montar un pollo, és un gallina, es descorda la granota, tenir el mono, perdre un cargol...)
* "Bed and breakfast" una molt original cançó de curiós i sorprenent desenvolupament que descriu la història de un noi i una noia que no es coneixen i no saben que acabaran al llit en la primera nit...

En fi, per anar fent boca us deixo un vídeo de Youtube amb la interpretació en un divertit directe de "Jean-Luc" per demostrar-vos tot el que he dit.
Tinc moltes ganes de veure'ls en directe perquè em sembla que han de fer uns concerts per passar-s'ho molt bé i difícils d'oblidar.
A veure si estem de sort i els porten aviat per Manresa...

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Salut;

L'home que treballa fent de gos et deixa un regust amarg... no ho sé, tot i ser una cançó em sap greu per ell...

Eladi Martínez ha dit...

Això ja són matisos personals de cada cançó i la sensibilitat de cadascú però, en general, estem davant d'una altra excel.lent proposta musical en català a l'alçada dels Manel.
Eladi