Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

3 de juny 2018

Videopoemes

El primer embrió de la idea va aparèixer quan vaig veure aquest vídeo:


Un poema il·lustrat amb uns dibuixos meravellosos i una veu que el recitava de manera molt bonica...

El segon impuls el vaig tenir quan amb uns grups d'alumnes vam enregistrar uns "programes de ràdio" i em vaig adonar que quan enregistraven la seva veu, després de diversos intents acabaven fent-ho molt bé, amb una bona dicció, entonació i vocalització.

I aquests any els vaig proposar d'enregistrar videopoemes...

Volia que s'ho passessin bé i gaudissin de la poesia...
Volia que coneguessin uns quants poemes bonics que els obrissin la porta a conèixer-ne d'altres...
Volia que treballessin un poema fins que l'entenguessin i fossin capaços de llegir-lo de manera ben bonica...
Volia que acabessin fent un producte final del qual se sentissin orgullosos...

I, modèstia a part, crec que he aconseguit tots aquests objectius.
En una classe han acabat enregistrant 13 videopoemes i a l'altra 11 i, si cliqueu aquests enllaços, els podeu veure tots:


Però per facilitar-vos les coses us n'ofereixo una petita selecció aquí mateix.

1.- "El poema de la caca" (autor anònim).
Destaco aquest per diversos motius. D'entrada perquè aquest no va ser un dels poemes que jo vaig suggerir, però és un exemple de com els alumnes podien buscar ells mateixos un poema que els cridés l'atenció. Ells van trobar aquest poema transgressor i molt divertit i jo evidentment els vaig permetre que el triessin. I van aprendre a dir-lo d'una manera gairebé perfecta i tota la classe els escoltava embadalits i divertits, fins a tal punt que en una sortida, a l'autocar, els van demanar que el recitessin i tot l'autobús va escoltar UN POEMA en silenci i va esclatar en aplaudiments quan van acabar.


2.- "Ben poca cosa tens" (Miquel Martí i Pol)
Aquest el destaco perquè les dues noies que l'han fet, van fer elles mateixes els dibuixos amb el que l'han il·lustrat...i són uns dibuixos molt bonics... a part que el poema també està ben dit.


3.-"Assaig de càntic en el temple" (Salvador Espriu)
El destaco perquè l'han fet dos alumnes que normalment no destaquen gens per les seves produccions escolars i en canvi han aconseguit recitar el poema molt i molt bé i han fet un vídeo molt personal, però molt ben fet.


4.-"La cançó del poeta" (Joana Raspall)
El destaco perquè està il·lustrat amb moltíssim imatges i molt ben escollides. A part que també està ben dit.


5.-"Somnis marins" (Eladi Martínez)
I acabo destacant les dues versions que han fet dues alumnes d'un poema meu... Perquè em va semblar que aquest poema, encara que fos meu, era descriptiu i entenedor i podia ser adequat per aquesta activitat i, és clar, em fa il·lusió veure el producte final sobre un poema meu. I totes dues ho han fet molt bé!



I, si us han agradat i en voleu veure més... cliqueu els enllaços que us he deixat més amunt...

2 comentaris:

Sabina Redondo ha dit...

Un gran treball mestre Eladi. He gaudit molt escoltant els poemes i encara em falten alguns per acabar-los de sentir tots.
El meu nét Pol està fent 6è aquest curs i el seu germà Aleix fa 4t. Els he enviat els enllaços perquè en gaudeixin.
He recordat, Eladi, aquells temps en què van poder compartir amb altres mestres i alumnes la nostra motivació per la lectura, la seducció l'estímul, el delit que ens acollia...
I m'agrada molt llegir el teu blog on comparteixes un treball tan i tan exquisit.
Moltes gràcies Eladi.
Petons de colors

Eladi Martínez ha dit...

Moltíssimes gràcies per les teves sinceres i sentides paraules, Sabina. Un petit bàlsam per l'infernal ritme d'aquest final de curs!
Petons de colors!
Eladi