Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

17 de des. 2013

Geroni OMS Tilton

Sota aquest nom estrambòtic s'amaga un dels petits misteris que vaig anunciar dies enrere que m'havien portat hores de feina.
Avui ja el puc desvetllar.
Es tracta d'un relat que vaig fer per encàrrec de l'Equip Directiu de la meva escola i que havia de ser un regal sorpresa que s'adjuntaria amb el lot de Nadal de l'empresa.
Com que ahir, dilluns 16 de desembre, ja es va fer efectiu el regal, ara ja puc desvetllar la sorpresa.

Tot va començar el 23 de setembre, quan en un claustre se'ns va plantejar que cadascú es proposés un objectiu personal per al curs (podia afectar les metodologies amb els alumnes, les relacions amb els companys, superar mancances... qualsevol cosa que pugués repercutir en la millora col.lectiva). L'havíem d'escriure amb un pseudònim i posar-lo dins d'una urna. I en algun moment del curs "jugaríem" amb aquests objectius i a final de curs sabríem què s'havia proposat cadascú i si ho havíem aconseguit.

El 6 de novembre la Dolors, la directora, em va cridar al despatx i em va dir que havien pensat fer un primer acte relacionat amb els objectius de cara al claustre final de Nadal. Em va donar tots els objectius de tothom i em va dir que mirés si podria fer-ne algun conte, relat, escrit...
L'endemà, 7 de novembre, vaig començar a mirar-me el material: bufff!! 40 noms diferents (noms horrorosos, des de "9295L63B" fins a "Humberto Alejandro Espinosa de Mendoza Spencer Wallis"... 40 objectius diferents i l'única cosa positiva era que alguns objectius podien agrupar-se perquè feien referència a un mateix aspecte... Però no sabia pas per on començar.... tot i que el repte m'atreia...

El dia 8 de novembre vaig tenir una idea: El "Primer Viatge al Regne de la Fantasia" del Geronimo Stilton. Si agrupés els objectius per grups, cada grup podria ser com un "Regne de la Fantasia" i els pseudònims podrien anar passant pels diferents regnes superant proves per aconseguir un objectiu final... Vaig agafar-li el llibre al Roc per si m'inspirava i vaig començar a prendre notes... A més a més, això de Geronimo em sonava a "Geroni OMS"... podia tenir gràcia...
El dia 14 de novembre a la tarda em vaig quedar a les 5 a l'escola i fins a les 7'30 vaig estar escrivint sense parar. Havia trobat la manera de lligar-ho tot i tenia la sensació que podia quedar bé i tot. Però havia de resoldre uns quants aspectes perquè quedessin ben lligats... I intentar no allargar-me massa... i que el final quedés una mica lligadet... Ufff! I havia de començar a fer  els informes de final de trimestre!!
El dia 16 de novembre, un dissabte a la tarda que em vaig quedar una estona sol a casa, per fi el vaig acabar i em va semblar que havia quedat força arregladet.

Les reaccions van ser positives i van "comprar-lo". Després em van dir que li demanarien al Jaume Serra que l'il.lustrés (seva és la il.lustració de la notícia), cosa que em va fer molta il.lusió i acabava d'arrodonir el projecte.
Quan em van demanar un encapçalament / dedicatòria vaig pensar-ne dos que m'agradaven perquè donaven importància al col.lectiu que una mica és la idea que reforça el relat "Geroni OMS Tilton. Els 7 Regnes de l'Excel.lència":

"Si vols anar ràpid, vés sol.
Si vols arribar lluny, vés acompanyat"
-PROVERBI AFRICÀ-

"El que tenim és molt o poc, no ho sé,
el que sí sé és que ho hem fet junts"
-de la cançó "Fins al final" dels SAU-

I ràpidament me'n vaig a anar a fer informes, 10 dies més tard de quan els volia haver començat, però amb la satisfacció d'haver aconseguit superar un repte molt motivador i amb la il.lusió i l'esperança que el relat agradés els meus companys quan el llegissin (havia d'esperar un mes per veure la seva reaccció).

I ja no us dic res més.
Si teniu una estoneta llegiu-lo i... ja em direu què us ha semblat.

Si no el veieu bé aquí sota podeu intentar-ho clicant a:
 http://www.scribd.com/doc/191372097/Geroni-OMS-Tilton-Els-7-regnes-de-l-Excel-lencia

8 comentaris:

serrasoler ha dit...

Podria subscriure bona part del que dius excepte que a mi no em va fer endarrerir els informes, jo sempre els duc endarrerits.

Roger Berenguer ha dit...

Ets un magnífic Contacontes Eladi, és espectacular om has superat el repte que t'han plantat al davant!

Felicitats, moltes felicitats! És un enorme plaer ser amic d'una persona com tu, capaç de superar-se cada vegada amb més dosis de talent i una constància a prova de bomba!

Aquestes festes ho hem de celebrar!

Eladi Martínez ha dit...

Jaume, un plaer haver compartit un altre projecte amb tu.
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Roger, MOLTES GRÀCIES pel teu elogi abrandat i exagerat. Em fa molta il.lusió tenir-te entre els meus "followers" i també em congratulo de la nostra amistat.
A veure si serem capaços de trobar una data i parlar de tot i de res amb els nostres amics, en Jim i en Beam ;-)
Petons de colors!
Eladi

Anna ha dit...

Spectacular Eladi, magnífic..quina passada com ho has lligat tot ...increïble...ets lo puto crack
Felicitats pots estar-ne ben content i orgullós del resultat final

Miles ha dit...



"paqué te metes, paqué te metes"?

Sensacional!!

Petons de colors.

Miles

Eladi Martínez ha dit...

Anna, MOLTES GRÀCIES per uns elogis tan hiperbòlics que igualment em fan molta il.lusió i m'inflen d'orgull.
Petons de colors
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Miles, MOLTES GRÀCIES de tot cor... Ens veiem pels REgnes de l'Excel.lència...
Petons de colors!
Eladi