20 d’ag. 2014

Torno a tenir internet (riure per no plorar)

En la darrera notícia us explicava que estava sense internet. Cada any quan anem a Calafell comprem una tarja per a un mòdem i així podem connectar-nos amb l’ordinador portàtil. Però aquest any ens ho han posat molt difícil…
La tarda abans de marxar (nosaltres sempre amb temps…) l’Anna va anar a la botiga Vodafone del Carrefour. Duia el mòdem i va demanar una tarja nova. Allà, després d’esperar-se, li van dir que el que havia de fer era recarregar la tarja que ja hi havia i que això no ho podien fer a la botiga sinó que ho havia de fer per internet des de la pàgina de Vodafone.
Primera mentida i incompetència del personal de botiga...

Jo des de casa vaig entrar a la pàgina web, m’ho vaig anar mirant i, com que no ho veia clar, vaig trucar al telèfon d’assistència on després d’escoltar uns quants menús d’aquells de veus enregistrades que et van demanant opcions vaig aconseguir parlar amb una persona humana que em va demanar disculpes en nom de l’empresa i em va explicar que la meva tarja ja estava caducada (cosa que jo ja suposava perquè són targes de prepagament que només comprem per a un mes i si no es recarreguen queden anul.lades) i que el que havia de fer era comprar una altra tarja de prepagament nova en una botiga.
Això és el que ja havia anat a fer l’Anna, però una incompetent li va dir que no ho feia bé... Grrrr!!

Quan vam arribar a Calafell vam anar a la botiga Vodafone per comprar la tarja en qüestió i vam veure que aquella botiga era un caos. Us ho dic en base a l’observació directa que en vaig poder fer durant les hores que m’hi vaig passar en diferents estones de diferents dies...
Hi havia 3 dependents, tot i que semblava que només l’encarregada sabia de què anava tot, perquè els altres dos a cada venda li havien de demanar coses davant dels clients. A més a més tenen el costum (per a mi molt desencertat) d’atendre més d’un client a la vegada. Et comencen a atendre i mentre busquen una cosa a l’ordinador ja li demanen al següent client què vol. Llavors tu t’has d’esperar, quan ja t’estaven atenent. I a més, mentrestant els sorgeixen dubtes que han de demanar a l’encarregada i et segueixes esperant per partida doble... També estan abonats als problemes logístics... Un dia no tenien connexió i a la meitat dels clients que van atendre mentre jo m’esperava els van haver de dir que tornessin més tard perquè no podien solucionar-los el problema... ni tan sols donar-los preus d’algun telèfon...! Un altre dia van haver de fer tornar a un repartidor perquè no trobaven els paquets que havien de donar-li... Un altre dia no tenien sobres encoixinats per poder enviar paquets... Molts clients sortien d’allà renegant perquè s’havien d’esperar molta estona en va i alguns era la 5a vegada que passaven per a la mateixa cosa i cada cop marxaven amb les mans buides...
A mi també em va tocar...


El dia 14 vaig comprar la tarja de prepagament després de passar-hi molta més estona de la que jo hagués volgut. Primer esperant que em toqués la tanda (perquè la botiga sempre està plena com un ou hi vagis a l’hora que hi vagis) i després omplint el viacrucis de preguntes i preguntetes fins a formalitzar la venda (DNI, nom, data de naixement...).
Vaig arribar a casa, ho vaig instal.lar i... tot anava bé.
Durant el dia 14, 15 i 16 vaig poder-me connectar amb normalitat, vaig mirar el correu, el bloc, el facebook... Però el dia 16, de cop i volta, va desaparèixer la connexió. Vaig tancar i tornar a obrir, desinstal.lar i tornar a instal.lar, mirar els paràmetres de la configuració... tot el que jo sabia fer, però em seguia donant el mateix error i vaig veure que hauria de tornar a anar a la botiga a veure si m’ho podien solucionar. I només de pensar-ho ja em venien tots els mals...
L’endemà era diumenge i la botiga estava plena. Vaig decidir que hi aniria el dilluns a primera hora i vaig buscar una botiga d’informàtica per tenir un “Pla B”, amb la poca confiança que tenia en el “Pla A”. Per sort hi havia una botiga d’informàtica en el mateix carrer, un tros més amunt.

El dilluns dia 18 a primera hora em vaig presentar amb el mòdem, la targeta i el portàtil i per sort em va atendre el noi que semblava tenir algunes nocions informàtiques i que es va oferir a mirar-s’ho (crec que les altres 2 no haguessin pas engegat el portàtil i se m’haurien tret de sobre amb raons). Va mirar la configuració, va canviar l’error del número APN que em donava, va canviar aquest número per veure si solucionava el problema, va desinstal.lar i reinstal.lar el dispositiu... Finalment va obrir el mòdem i va mirar la tarja SIM i li va semblar que podia ser defectuosa. Ho va consultar amb l’encarregada que va corroborar la seva versió. Semblava que ja havien trobat el problema. Només calia fer un duplicat de la tarja SIM (que em costaria 5’00 euros que després podria reclamar telefònicament al telèfon d’atenció al client... quin rotllo!!!) i tot tornaria a funcionar. Però... en aquell moment tenien una fallada del sistema i no podien fer-me el duplicat... Havia de tornar i em van dir que una bona hora (per no trobar massa gent) era just abans de plegar o a primera hora de la tarda.
A dos quarts de dues vaig deixar la meva gandula a la platja i vaig tornar a anar a la botiga on, aquest cop sí, van poder-me fer el duplicat de la tarja.
Havent dinat vaig tornar a provar i... cosa que tenia bastant clara (digueu-me visionari...), vaig comprovar que persistia exactament el mateix error, tot i que jo ja tenia 5’00 euros menys...

Deu minuts abans de l’hora d’obrir ja estava fora de la botiga per ser el primer de la cua, carregat amb el meu maletí, que devia semblar el cobrador del frac... Evidentment van obrir una mica tard però vaig ser el primer i els vaig dir que seguia tot igual. Aquest cop el noi em va adreçar a l’encarregada que va barallar-se una bona estona amb el meu problema (això sí que no li puc retreure), van provar de posar la meva tarja SIM en un altre mòdem, va mirar tots els paràmetres de configuració... però al final li va semblar que devia ser un problema d’actualitzacions entre el meu mòdem ja antic (fa un parell o tres d’anys que el fem servir) i la tarja nova. Solucions? A algunes botigues de Vodafone hi ha tècnics que solucionen aquests problemes i la més propera era la de Vilanova i la Geltrú o bé podia anar a l’informàtic del mateix carrer. Els sabia molt greu no poder-me solucionar el problema, no podien pas retornar-me els 5’00 euros que havia llençat fent un duplicat de la tarja i bones paraules, un somriure i... el següent?

No tenia cap ganes d’anar fins a Vilanova i la Geltrú i estava fart de la botigueta caòtica o sigui que vaig encomanar la meva ànima a l’informàtic del mateix carrer, que està contentíssim de la incompetència de les botigues de les empreses de telefonia (al mateix carrer hi ha la de Movistar, la de Vodafone, la de Phone House i la d’Orange... i després ell fent-se la barba d’or arreglant tot el que els incompetents no saben arreglar).

Li vaig exposar el problema, li vaig deixar tot l’equip i em va dir que segurament només seria un problema de configuració i que el podria arreglar per 20’00 euros, tot i que a vegades feia falta desinstal.lar i reinstal.lar el Windows i llavors, podria costar-me entre 40’00 i 50’00 euros.
Vaig respirar fons i vaig esperar que se solucionés amb l’opció barata perquè  ja portava 15’00 (tarja Vodafone) + 5’00 (duplicat de la tarja) + 20’00 (pressupost barat de l’informàtic) = 40’00 euros!!! Més 1’00 euro que vaig gastar per connectar-me a un ciber i posar la notícia anterior informant els lectors del picalapica de la meva desconnexió...

L’endemà, dimarts dia 19 a la tarda (quan ja portava 3 dies sense internet) vaig anar a recollir el portàtil tal i com havíem quedat. El noi em va dir que no havia pogut solucionar-ho, que potser el mòdem era defectuós perquè l’havia provat en un altre ordinador i tampoc no anava. Abans, però, necessitava el número de línia d’aquell mòdem per fer una darrera consulta a Vodafone. Li vaig donar i davant meu va trucar al telèfon de la companyia. Després de fer totes les ziga-zagues a través del contestador automàtic va penjar sense haver pogut parlar amb cap persona i dient-me que li havien donat un darrer missatge que deia que la meva tarja no tenia saldo... No podia ser!! si només m’hi havia connectat 2 dies!! I cada estiu em durava tot un mes!!
No va rendir-se i va tornar a trucar intentant parlar amb una persona i... ho va aconseguir. Va anar exposant el problema i finalment quan li van començar a demanar les dades personals em va passar el telèfon a mi i vaig acabar parlant amb una operadora superamable que em va demanar disculpes en nom de Vodafone i em va dir que el problema era que a la botiga no m’havien activat la tarja. Per això només havia pogut gaudir durant 2 dies de la connexió (perquè, de regal amb la tarja hi ha 2 dies gratuïts) i per això ens havia donat un missatge que no hi havia saldo (perquè en realitat encara no s’havia activat el saldo).
Amb una simple activació telefònica va activar la targeta i allà mateix vaig poder comprovar com, efectivament, ja tornava a tenir connexió!
O sigui que tot el problema en realitat només era la incompetència dels de la botiga que no m'havien activat la tarja... IN-CRE-Ï-BLE!! I per culpa d'això havia passat un munt d'hores en aquella botiga, m'havia passat 3 dies sense internet i m'havia gastat 21'00 euros inútilment.
Perquè l’informàtic, molt amable, em va cobrar només 15’00 euros (tot i que ell havia fet la seva feina, però ho havia acabat solucionant només fent de telefonista...). I jo em vaig quedar amb les ganes d’anar a la botiga de Vodafone i dir-los que són uns incompetents, però... cada cop que hi passo està plena com un ou i... em fa molta mandra entrar-hi.
Oi que ara ja ho tinc solucionat? Doncs, ja està bé.
Torno a estar online!

8 comentaris:

  1. Mare meva quines peripècies. Això que ens exposes i que t'ha passat en primera persona no deixa de sorprendre'm. Com pot ser que, en els temps que corren i amb la de gent preparada que està a l'atur, una multinacional en teoria "seria" permeti subcontractar un personal tan inútil i que dóna tan mala imatge de la companyia. Suposo que encara funciona, ara més que mai, "l'enxufisme".
    I una altra de les coses que no he entés mai: que collons fot tanta gent a les botigues de telefonia mòbil? Jo, per sort i toco fusta, només hi he anat quan tocava canviar el telèfon. Tants problemes té la gent amb la telefonia?
    En fi, ànims Eladi i familia ara que ja tens el problema solucionat, i a gaudir de les vacances a la platja, tot i que per desgràcia no faci massa temos de platja!
    P.D.C.

    ResponElimina
  2. Sí, Roger, és totalment al.lucinant el que he viscut en primera persona. I a part de la incompetència, s'hi podria afegir l'actitud del personal de les botigues que sembla que et facin un favor i que els sàpiga greu tot el que els expliques... I quan et fan marxar sense haver-te solucionat el problema no semblen gaire afectats, la veritat... tot molt desagradable i pràcticament el contrari d'allò de "el client sempre té la raó". El client que no emprenyi gaire i si es posa pesat... que el donguin pel sac que n'hi ha molts fent cua...
    En fi, gaudirem de la platja amb sol o sense...
    P.D.C.
    Eladi

    ResponElimina
  3. Eladi, deu n'hi do quin trajin... tot i que jo crec que el problema de fons és precisament que tots pensem "Oi que ara ja ho tinc solucionat? Doncs, ja està bé."
    Potser el que hauríem de fer després d'acabar la cua de la botiga és continuar la cua de l'OMIC i queixar-nos i reclamar el que és just i nostre. Així quedarien retratats a les "estupendes" estadístiques (si el maquillatge multinacional no fa de les seves clar...)!!
    Tot i així, si fem cua a l'OMIC... quan iniciem les vacances???
    En fi, moralina... visca el comerç de proximitat!! Que com a mínim saps on és el "pescuesu" del jefe... ;)
    A gaudir!!

    ResponElimina
  4. Ostres Eladi ! Si que es veritat que moltes vegades aquestes botigues son molt incompetents i a sobre quan ho hem de solucionar telefonicament encara es mes caos pq no surt cap teleoperadora humana o sigui encara mes complicat.
    De totes maneres encara que et faci mandra si tindries que anar ha posar una queixa a la botiga pq no hi ha dret que perque elles hagin fet la feina mal feta tu hagis hagut de perdre tot aquest temps i diners.
    Bones vacances!!!

    ResponElimina
  5. "Anònims" (no sé si cada missatge és d'un "anònim" diferent o si ets sempre el mateix "anònim"), estem d'acord en el que hauria de fer i que aquest cop crec que no faré pas... i d'això es valen per seguir donant un mal servei. almenys però que funcioni el boca-orella i tothom estigui preparat per a futures ocasions i estalviar-se el meu viacrucis...
    Siau!
    Eladi

    ResponElimina
  6. Des d"un Cibercafè ...
    El viejo truco del Cibercafè ...
    Per cert ens veiem... QUANNN????
    Petons de colors.
    Miles

    ResponElimina
  7. Miles, res de "trucos", real como l vida misma i de veure'ns... si no vens a Calafell, ens tornarem a veure el dimarts 2 de setembre de nou per l'Omsi.
    Bon final de vacances!
    Petons de colors!
    Eladi

    ResponElimina

MOLTES GRÀCIES PER PARTICIPAR