Aquest curs estic vivint una nova situació dins de l’escola. Ha estat un canvi volgut i demanat i estic molt content que s’hagi pogut fer realitat.
Després de molts anys, he deixat de ser tutor d’un grup-classe i, a canvi, estic desenvolupant uns tallers d’expressió escrita i audiovisual des de 3r fins a 6è de primària, a part d’algunes altres àrees per acabar d’omplir l’horari (castellà de 5è, desdoblaments de mates a CS i desdoblaments a P4).
D’una banda necessitava canviar perquè els dos darrers cursos havia acabat molt esgotat per la molta feina i responsabilitat de dur una tutoria (no vull avorrir-vos amb els detalls). En algun moment m’havia arribat a plantejar el meu futur professional perquè no em veia amb forces de mantenir aquell ritme gaire més temps.
D’altra banda el darrer curs vaig impulsar algunes activitats d’expressió escrita i audiovisual que em van motivar molt i van tenir molt bona rebuda entre alumnes i famílies. Vaig plantejar a la Direcció de l’escola la possibilitat d’impulsar aquestes activitats en forma de tallers que s’anessin impartint de manera vertical des de 3r a 6è i poguessin anar donant continuïtat al treball d’unes habilitats expressives en els alumnes.
Sortosament es va poder donar sortida a les dues propostes i això fa que enguany estigui realitzant aquests tallers (poesia, periodisme i vídeo), m’ho estigui passant molt bé i vagi molt menys estressat del que anava els altres anys.
Dono les gràcies que això hagi pogut esdevenir una realitat i us ofereixo algunes de les primeres produccions que hem dut a terme amb els alumnes (poemes fets de manera col·lectiva per alumnes de 4t i 6è).
ELS MALSONS (4A-g1)
Quan estàs tremolant al llit
sents un soroll:
el mal que se t’emporta
cap al fons del sofà.
El sofà obre la boca,
jo tremolo, no pot ser!
Caic, caic, caic i no m’aturo,
cap avall, cap al malson.
Però, per sort, a última hora,
surt un àngel salvador
que em desperta de la trampa
quan sona el despertador.
ELS AMICS (4B-g2)
Els amics sempre t’ajuden
en els moments complicats.
Els amics sempre t’animen
quan estàs desanimat.
Els amics juguen amb tu
quan no hi vol jugar ningú.
Els amics sempre et perdonen
i et donen felicitat.
LA NIT (6A-g1)
Acaba la posta, comença la nit,
la lluna ens observa i tot és tranquil.
La son ara em crida, el llit ja m’espera,
em poso el pijama i me’n vaig a dormir.
I caic en un somni molt extraordinari
on hi ha molts planetes i molts éssers vius:
mussols que m’observen amb ulls com a llunes,
i unicorns que salten igual que conills.
I quan em desperto res no té sentit:
la mare ja em crida, segueixo dormint.
Idees confuses, llençols arrugats,
Ja m’he despertat i el somni ha acabat.
STOP BUYLLING (6B-g1)
Aquí davant em trobo amb el cor bategant,
mentre uns nois em maltracten, tothom m’està mirant.
No m’ho feu si us plau, aconseguim la pau,
mentre vosaltres disfruteu a mi el cor em trenqueu.
Aquí estic aguantant mentre m’esteu picant
No importa si m’ho feu, jo em posaré de peu.
No sé per què rieu si res (a)conseguireu.
Jo m’estic fent més fort i em canviarà la sort.
Moltes felicitats Eladi per aquest canvi, treballar a gust és molt important i si així pots donar ales a la teva creativitat, els teus alumnes segur que ho aprofitaran. A la vista està el resultat: son uns poemes molt macos!
ResponEliminaSegueix així i que no t'aturi res!
P. d C.'s i endavant!
Gràcies, Roger. M'ho estic passant molt bé i estic molt sorprès, satisfet i orgullós dels primers resultats que arriben... com aquests poemes que he publicat...
ResponEliminaEladi