1 de jul. 2009
Els dictats
Fa dos anys que vaig engegar una inciativa amb els alumnes de cicle superior que consisteix en dedicar una sessió setmanal (una setmana de català i l'altra de castellà) a realitzar un dictat amb la següent estructura:
1.- Llegim el text col.lectivament
2.- El preparem a nivell de paraules amb dificultats, lletrejant paraules, etc
3.- El dictem de manera tradicional.
4.- Per parelles se'l corregeixen.
5.- Cadascú recupera la seva llibreta i fa un buidat de les faltes que ha realitzat, classificant-les segons les categories d'una graella (accents, b-v, h, j-g...)
6.- A l'ordinador de la classe omplim un full de càlcul amb les faltes de cadascú desglossades segons les categories que he esmentat anteriorment i que ens acaba donant el total de faltes de la classe.
7.- L'objectiu al llarg del curs es anar fent baixar aquest nombre total de faltes de la classe, de manera que els alumnes que en fan molt poques o cap vagin ajudant els que en fan més areduir el seu nombre de faltes per millorar el del conjunt de la classe.
UN altre dia us puc explicar el que té de bo i de dolent aquest mètode però, d'entrada, què us sembla?
Jo també faig classes a tercer cicle i m'ha agradat molt l'estructura de feina amb els dictats. Normalment faig el mateix fins al quart punt, però no se m'havia acudit fer els punts 5 i 6, així que m'ho apunto!
ResponEliminaRecordo amb molta alegria els dictats.Jo era bona amb ortografia i això feia que destaqués tot sovint,també ens ho corregia el company del costat,però tot el demès hagués fet que encara m'hagués agradat més.Em sembla original,i amb un punt de competitivitat col.lectiu molt interessant.Si fos,profe,també m'ho apuntava,però sempre pot ser un recurs per ajudar al Jofre en els seus estudis....gràcies.
ResponElimina