Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

7 d’oct. 2019

Marxes per la llibertat. El dilema

Des de l’ANC I Òmnium se’ns convoca a la “societat civil” a mobilitzar-nos per protestar per la sentència previsiblement condemnatòria als presos polítics catalans. Se’ns crida a participar en les Marxes per la Llibertat, 3 dies de marxes caminant que, des de 5 punts de Catalunya, confluiran a Barcelona, intentant col·lapsar el país i, un cop més, demostrar la perseverança i la fortalesa del moviment independentista que no es rendeix i segueix tossudament alçat.
Es pretén que aquestes marxes multitudinàries a peu per tot el país, recordin les que es van produir en altres moments històrics i punts geogràfics del món com les de Gandhi a la Índia o Martín Luther King a Estats Units d’Amèrica...
La idea m’encisa i em crida a la participació. M’imagino milers de persones col·lapsant el país, protestant pacíficament però de manera ferma per la injustícia d’una condemna als seus líders i immediatament vull formar-ne part, però...
Sempre hi ha un però...

Entendran a la meva escola que de cop i volta decideixi absentar-me 3 dies de la feina per un motiu que no tinc reconegut en el Conveni? I la resposta és “No”. Si estigués malalt o hagués d’acompanyar un familiar directe o em casés o se m’hagués mort algú... cap problema. Però no és el cas.
Si lliurament decideixo no anar a treballar per participar de les Marxes, lliurament em trobaré la corresponent sanció el dia que em reincorpori. I en funció de si he faltat un dia o més d’un tindré una sanció “lleu” o “greu”. I estem avisats...
Per tant, he de pensar-me molt quina decisió prenc. I, com jo, suposo que la majoria de catalans que potser voldrien adherir-se a aquestes marxes i no saben si s’ho podran permetre.

  • Penso que aquesta convocatòria èpica podria quedar deslluïda i ridiculitzada si té un seguiment minoritari...
  • Penso que potser és el moment d’arriscar-se i d’assumir aquestes sancions laborals per un gest que el país necessita...
  • Penso que potser aquestes marxes no seran més que un altre gest simbòlic en un moment simbòlic i que encara quedaran més batalles en les quals caldrà jugar-s’ho el tot per tot i potser no cal que ara cremi totes les naus...

I, pensant pensant, es va acostant el dia en què hauré de prendre una decisió i escric aquestes línies demanant a tothom que tingui alguna opinió al respecte que la comparteixi per ajudar-me a prendre la millor decisió.
Gràcies a tots aquells que em digueu alguna cosa!

3 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Hola Eladi, jo tinc els mateixos dilemes què tu, però també crec, per desgràcia de tots que "potser aquestes marxes no seran més que un altre gest simbòlic en un moment simbòlic i que encara quedaran més batalles en les quals caldrà jugar-s’ho el tot per tot i potser no cal que ara cremi totes les naus...".
Sense voler ser "Don Pésimo", però potser si "Don Demasiadorealista" i havent tornat d'uns dies per les Espanyes, crec que a la majoria d'espanyols se'ls en refot el què ens passi a Catalunya, ja que informativament estan aïllats, malinformats i adoctrinats. I Europa ja veiem com va...
Com tu dius, encara queden uns dies, però jo laboral i econòmicament no m'ho puc permetre ara mateix..i potser encara no cal cremar totes les naus!

Eladi Martínez ha dit...

Roger,
s'apunta la possibilitat que les marxes siguin 16-17 i 18 i la vaga es convoqui el divendres 18. En aquest cas ens podem acollir al dret de vaga del divendres 18 i participar a l'arribada a BCN!
Eladi

Roger Berenguer ha dit...

És una opció també, si!